Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Heidi Månsson - 3 februari 2014 23:13

Jaha nu är jag ju inte alls sugen då! Nej nej. Jag vill inte alls boka biljetter på en gång. Tänker inte ens försöka leva i förnekelse för jag kan inte lura mig själv i detta fallet - så är det bara. Jag skulle vilja boka biljetter på en gång!! Och gärna sätta mig på tåget NU. Igår helst! :)  Pratade med min käraste Jenny på telefon och jag saknar ju inte familjen Lind/Sandström mindre nu direkt. Jisses vad jag är nära ett sammanbrott... Varför ska det vara så många mil mellan oss?? Terror!! Lilla Oliver är inte så liten längre och det första året som går så fort... Vi såg honom på höstlovet och då var han en liten liten bebis som inte kunde mycket och nu har han två tänder på G och ska lära sig krypa och kan sitta och jag känner att paniken växer. Om vi inte får träffa dom innan sommaren så kan han ju gå sen och har fyllt ett år och kanske har börjat prata lite och så kan vi ju inte ha det! Måste se vad jag kan göra för att få till en resa norrut...


Idag har jag jobbat och sedan hämtade jag Linnea och polaren Noah på vägen hem. De lekte så fint här så det var inga bekymmer :)  Misstänker att det blir fler ggr och gärna för min del. Bara kul om Linnea börjar umgås lite mera med kompisarna på fritiden också. Hon börjar bli stor våran Lilla Linnea :o)  Förstår dock inte varför hon envisas med att kalla sig själv för Lillea. Hon byter ut två N mot två L och jag försöker säga hennes namn tydligt så att hon ska uppfatta hur man säger det men det går inte hem. Ja ja det kommer väl med tiden men det låter ju bara lite roligt (men gulligt) när hon är så stor och inte "kan" säga sitt namn ordentligt. Jag vet ju att hon kan för hon har ju sagt det rätt flera gånger. Men som sagt - tids nog.


Fredrik var på Mekonomen idag och de ska ta emot bilen i morgon 07:30. Hehe - det är tur att det inte är jag som ska lämna in den så tidigt på morgonen kan jag ju säga. Hoppas att de hinner klart med den under dagen och att bilen sen vill funka som den ska. Håll tummarna! Jag är inte sugen på att lägga mera pengar på det där sat**s bilskrället. Då räcker ju pengarna aldrig till en resa norrut heller. Bilar ska bara inhandlas och sedan fungera utan bekymmer och strul. Men som sagt - väljer man att köpa en bil för så lite som 5000:- så får man väl räkna med att punga ut för reparationer sen... Kan ju säga som så att hade jag haft råd så hade jag gärna köpt en bil för en nolla till men de pengarna finns inte här så det är inte så mycket att välja på just nu. Ljusare tider kommer förhoppningsvis framöver så vi får väl se vad som händer och sker då. Det är då det.


Hittade denna på facebook för ett tag sedan och jag älskar den! Hehe. Det stämmer ju sååå bra (förutom på gymmet då rå) så se upp...

 


Jag måste nog ta mig till bibblan inom snar framtid för jag har verkligen tröttnat på Linneas sagoböcker. Tycker vi läser samma samma samma hela tiden. Det är så tråkigt. Tänkte spana in loppisarna också och se om man kan hitta lite roliga billiga böcker där. Ibland finns det ju jättefina för fem kr styck. Helt klart värt det :)  Lite variation får vi ju ändå ha vid nattningarna :o)


Idag kom mina kläder som jag beställde på Haléns. Beställde ju träningskläder för ett tag sedan och paketen har legat och väntat på mig ett tag men jag har glömt bort/inte hunnit/inte kunnat hämta ut dom men så idag passade jag på. Provade dom och allt utom en tröja satt bra. Det var två par träningsbyxor, en oversizetröja och två munktröjor. Den ena munktröjan ska jag kika på om den finns i större strl för då tror jag att jag ska byta ut den. Den sitter ok men en större kanske hade varit lite bättre men sen samtidigt så håller jag ju på att minska i omfång och då är det ju inte så kul om den jag byter till blir alldeles förstor. Ska fundera på det där. Kul iaf när man lyckas fynda och det passar (ja ja, nästan allt). Jag har ju inte beställt från Haléns på mååååååånga år så det var ju en chansning med storlekarna. Det är ju lättare när man känner kläderna och om de brukar vara normala i storleken osv. Jag är iaf jättenöjd med mitt köp och nu ska jag bara få tag på fler sprotbh:ar så är det fritt fram att träna flera ggr i veckan utan att det blir tvättkris :)


Nej jag ska väl avrunda och försöka komma ner i sängen och se om jag kan få lite sömn i natt. Har inte allt för stora förhoppningar om det men men. Sova kan man väl göra när man blir gammal? Och jag har ju låååååååångt kvar tills dess!! Eller hmm...hur var det nu? :)


Gonatt på er era slashasar ;)  Ses. Sov gott!



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards