Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Heidi Månsson - 6 februari 2014 23:20

Jobbade 7-16 idag och det var inte den bästa dagen på jobbet så jag var rätt så slut i hela kroppen när jag kom hem men det kändes skönt att veta att jag klarade av mitt arbetspass och att jag klarade av nattens migränattack och pulserande smärta i foten så att jag inte behövde ringa och säga att jag inte kunde komma i morse. Det var nära ska jag säga... Efter ett antal tabletter mot både det ena och det andra så kunde jag ta mig iväg till jobbet. Ska hoppa in och jobba lite extra i morgon kväll och det känns gött :)


En stund innan jag skulle gå hem från jobbet pajjade mina byxor. De var sletna och tyget var så tunnt som det kunde vara utan att det var hål, typ. Satte mig i soffan för en stunds rapportering och då sprack tyget på insidan låret... Oooops! Tur att jag kunde sticka hem direkt och byta byxor. Måste köpa mera byxor nu för nu har jag bara två par som är hela. Jippie. 


Jag har mer saker som står på inköpslistan just nu så Ullared lockar allvarligt talat väldigt mycket. Min handväska har gått sönder och frågan är hur länge den håller ihop så pass mycket så att grejjerna som jag stoppar ner i väskan (och gärna vill behålla) håller sig kvar i väskan och inte hittas längst med vägen där jag har gått för en stund sedan. Eller nått. Har tagit en snabb kik på stan efter en snygg och lagom stor väska som kunde säljas för ett vettigt pris. Mer än 300:- skulle jag aldrig i livet lägga på en handväska och jag vet att jag brukar hitta fina och bra på Ullared för si så där 60-100:- och då känns det väldigt onödigt att lägga så pass mycket som 300:-. Hittade en på stan som var hyffsad men den ville de ha 450:- för. Nej tack! Avvaktar och letar vidare :=)  Och hoppas på en tripp till paradiset förståss!! ;)


På lördag ska jag på "Me&I-party" (homeparty med barnkläder) hos en som bor här i byn och är säljare för dessa kläder. Det är jättekul att få titta, klämma och känna på dessa fina kläder och samtidigt lära känna lite nytt folk och tragga lite :=) Ett utmärkt tillfälle dessutom till att få lite egentid om man så önskar. Tyvärr så är kläderna så pass dyra så jag brukar mest köpa de begagnat och de är rätt så lätt att få tag på kläder från Me & I i fint begagnat skick så bara man vet vad man ska leta efter så kan man fynda. De är för det mesta värda sitt pris och speciellt när man kan fynda begagnat och billigt. Det är också kul att klä barnen i nått annat än bara kläder från H&M, Lindex, Kappahl osv. Ser fram emot att se den nya kollektionen! 


På lördag kväll är det en runda till av alla deltävlingar i Melodifestivalen. Kan ju inte låta bli att titta men jag hoppas VERKLIGEN att det inte är lika pinsamt dåligt denna veckan som förra. Förra lördagen borde göras om... Inte en enda låt som var nått att ha. Trist. Håller tummarna för en trevligare upplevelse denna lördag.


Nä nu ska jag gå och sova. High time! Natti natti.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards