Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Heidi Månsson - 7 februari 2014 22:37

Allting känns helt bakvänt nu. Jag blir förvirrad. Ja mer än vanligt då rå ;)  Jag har jobbat ikväll och när man jobbar fredag kväll 16-21 så "ska" man ju liksom jobba resten av helgen också för så brukar det ju vara. Men jag ska inte jobba i morgon och jag skulle inte jobba på söndag heller egentligen men å andra sidan så skulle jag ju inte ha jobbat idag heller. Jag har fått kvällens pass som extra och söndag ska jag jobba delad tur för att jag har bytt med en kollega. Jag var ju ledig på lördagen förra helgen så då fick jag ta hennes söndag denna helgen. Ja det hela leder till att jag blir förvirrad och tappar bort mig i vilken dag det är idag och imorgon osv. Hoppas att det återgår till det normala på måndag så att jag slipper vara så här förvirrad :)


I dag har jag (bland annat) varit med Jennie på stan och shoppat lite så att jag har byxor att ha på mig på jobbet och eftersom att jag har fått några tröjor förstörda på jobbet så har jag köpt två nya tröjor också så kan jag ha de "gamla" som inte är de allra nyaste på jobbet. Jag tycker faktiskt att det är jättedåligt att vi inte får ha arbetskläder eller får pengar att köpa oss några ombyten som vi kan ha bara på jobbet. Vi råkar ut för det mesta på jobbet när man jobbar inom vården och ja vi kan väl säga så här att det blir lätt så att man tvättar sönder kläderna. Det är inte så roligt. Okej att man inte behöver köpa dyra märkeskläder att ha på jobbet och man behöver inte heller ha på sig det dyrbaraste som man äger och det man är extra rädd om kan man ju låta bli att använda då men jag äger inga märkeskläder. Jag köper inte byxor som kostar mer än 400:- och brukar försöka passa på när det är rea eller utnyttja kupongerna som kommer ibland med 25% rabatt osv. Jag köper gärna tröjor för 99:- styck och köper inget märkvärdigt. Basplagg är min stil liksom. Det är ändå väldigt trist när kläder går sönder och man bara får gå å köpa nytt själv. Men ja ja, det är så det är. Är väl inget att göra nått åt så det är väl bara till att gilla läget? Idag var det iaf 25% på ett helt köp på Kappahl så det är ju bättre än inget :o)


Idag införskaffade jag ett par skridskor till Linnea. Jag hittade dom för ett tag sedan på en köp & sälj-sida på fb men sen har det varit svårt att få till det med att träffas för att slutföra köpet. Idag fick vi äntligen till det så nu står det ett par jättefina oanvända skridskor till stumpan här. Fick köpa dom för 100:- och de har kostat 350 i inköp i butik och de är splitter nya. Jajamen! Tänkte åka med Linnea till ishallen nån gång nästa vecka. Synd bara att jag inte kan åka skridskor alls...


På söndag ska Linnea på barnrytmik/dans för första gången :=)  Det pågår under hela våren (har för mig att det är 10 ggr eller nått) och jag tror att det kommer bli mycket bättre än Knatteskutt som hon gick på i höstas. Jag kan ju tyvärr inte vara med nu på söndag och det känns lite jobbigt eftersom det är hennes första tillfälle. Vet att pappan fixar det där galant men jag vill ju vara med och titta lite, träffa ledaren och se var de ska hålla hus osv. För att inte nämna fotograferingen... Jag hoppas på att kunna vara med vid de flesta tillfällena iaf.


Jag vill gå på en fotokurs. Jag vill vääääääääldigt gärna gå på en fotokurs. Någon gång i framtiden ska jag gå på fotokurs. Det bara är så! :))  Tror bestämt att jag ska ta med mig Linnea och fotografera lite ute i skogen någon dag. Det kan nog bli mysigt :o)


Nej nu är det dax att sova. Även om jag inte ska upp å jobba i morgon så är det ju bara bra om jag inte sitter här hela natten ;)  Natti natti! Sov gott!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards