Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Idag, i morgon och nästa vecka.

Av Heidi Månsson - 14 februari 2014 00:00

Så där. Då var klockan mycket och vad är jag? Jo pigg som en mört :) Vad har jag varit hela dagen på jobbet idag? Jo trött. Suck! Det har väl inte påverkat mina arbetsresultat hitentills (så vitt jag vet) och det är ju inte så att jag struntar i mina sysslor på jobbet för att jag är trött. Jag går dit och jag gör vad jag ska tycker jag. Har inte fått höra nått negativt iaf. Jag sköter mitt jobb och än så länge så har min sömnbrist inte påverkat mig särskilt mycket förutom här hemma på eftermiddan/tidiga kvällen. Då går jag på sparlåga för att sedan piggna till när alla andra ska gå och sova.


Pratade med en kollega på jobbet idag om det där med natt-tjänst och mina "vända-på-dygnet-problem" och han tyckte ju helt klart att jag skulle satsa på att få fatt i en natt-tjänst. Lättare sagt än gjort eftersom att det inte finns så många ställen i kommunen som har vaken-natt. Ska det vara någon nytta med det så ska det ju vara vaken-natt. Än så länge så ställer det ju bara till det för mig de dagar som jag ska börja jobba kl 7 eller kliva upp tidigt av någon annan anledning. Som tur är så är det inte en sådan dag i morgon för jag är leeeeeeeeeeeeeeeeeeeedig :o) Jag ska på lönesamtal hos chefen kl 11 och det är det enda som jag har inbokat än så länge. Får se vad resten av dagen har att erbjuda. Eventuellt blir det en liten träff med en kompis men inget bestämt till 100% ännu.

Åter till lönesamtalet - jag är lite nervös. Vad ska jag på lönesamtal för? Jag har ju nyss fått en månadsanställning och då gick vi igenom lönen då. Iofs bara som hastigast och på telefon men jag har inte mycket mer att säga nu än då... Blir bara nervös av sådant här. Vet inte vad jag ska göra eller bli av. Jag vet inte ens vad jag "ska" ligga på för lön. Jag har ingenting att jämföra med liksom. Ja ja, det blir väl bra det där.


Robin verkade må lite bättre när jag kom hem från jobbet och visst hade han ont i munnen idag men han kunde äta lite pasta och små små bitar av försiktigt stekt falukorv till kvällsmat ialla fall. Han ska försöka orka med en dag i skolan i morgon så får vi se. Jag sa till honom att jag är ju ledig så jag kan komma och hämta hem honom om han inte orkar vara kvar hela dagen. Bra att han försöker iaf. Stolt över min duktiga kille! :=)


I morgon är det alla hjärtans dag. Varför inte uppmärksamma någon som du inte brukar? Det finns säkert någon som känner sig ensam på denna dag. Känner du någon sådan? Ge då den personen något extra i morgon :) Visa att du bryr dig om dina medmänniskor men kom ihåg - varje dag borde vara Alla hjärtans dag!! Det är inte bara i morgon som människor behöver någon...


Nä jag ska nog krypa upp i soffan med en mysig filt och en kopp te och en bok. Kände för det nu så varför inte passa på när det är tyst i huset :=) Hoppas att ni får sova gott. Ses i morgon! Kram.

 
 
min kamp i livet

min kamp i livet

14 februari 2014 00:09

Ja fy inte är det roligt att inte kunna sova.
Jag har svårt men det på grund av smärtor, igår somnade jag 04.30 och klockan ringde 06.00 Som tur är behöver jag bara upp och skicka barnen med skolbussen och sen kan jag vila om jag behöver.
Hoppas du får tag på en natt tjänst :-)

Kram Catarina

http://www.keckla.bloggplatsen. se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards