Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Heidi Månsson - 17 februari 2014 22:35

Det blev ju inte mycket sömn inatt tack vare den kära älskade efterlängtade hostan som så snällt och vänligt hälsar på hos vår lilla dotter emellanåt. Jag försökte slappna av men icke. Sen när morgonen kom (enligt Linnea) så tyckte hon att vi skulle gå till tv:n och titta på bolibompa för det kändes bättre i halsen att sitta upp sa hon. Jag tänkte att nu är det kört. Såg framför mig den där roliga perioden med VAB. Bläääää. Vi gick till tv:n och Linnea hon hostade och hostade. Jag ringde dagis. Sa att vi inte kommer varken idag eller i morgon och sen får vi se. Det tog nån timme och sen hostade hon inte mer. Den bara försvann lika snabbt som den kom, typ. Eeeeeh var tog den vägen? Hon har inte hostat eller snorat på hela dagen sen. Kan det ha varit nån irritation i halsen? Ja hon har ju varit lika pigg som vanligt sedan 8 i morse och sprungit runt här hemma full av bus :)  Tillfällig sinnesförvirring? Ja inte vet jag vad det var men sjuk är hon ju inte iaf. Fredrik har varit hemma med henne ikväll då jag har jobbat. Han har nattat henne och hon har nu sovit ett bra tag och det har inte funnits en tillstymmelse till hostattack. Puuuuu! :) Kanske vi klarar oss utan VAB i Vabruari... Håller tummarna!


Eftersom att jag inte fick sova så mycket i natt så fick Fredrik lösa av mig i morse vid 8 och så gick jag och la mig i ca två timmar. Det behövde jag! Sen var det en rätt lugn dag innan jobb 16-21. Har samma arbetspass i morgon och det är rätt soft att ha två kvällar på raken. 


Jag var ute och busade med hunden på nedre delen av tomten i lördags och har ju glömt att visa vad jag hittade då :=)  Kolla här så får ni se vad som har ploppat upp i våran trädgård redan:

 

Jag trodde inte att jag skulle bli en sån där "trädgårdsnörd" som springer och tar fram kameran så fort det dyker upp en vårblomma i trädgården men jissen vilken tvättäkta trädgårdstönt jag har blivit när det gäller detta, hehe. Jag kan fota blommor och bin (å då menar jag blommor å bin å inte nått annat ) i timmatal utan att ledsna på det. Kanske skulle gå nån kurs och bli naturfotograf? Hehe. Nja jag är ju inte direkt nån naturbegåvning så det blir nog inte så bra. Jag ska nog hålla mig till att fota här hemma för eget bruk. Jag är iaf glad för att det börjar ploppa upp lite vårblommor och för att det sakta men säkert blir lite mera plusgrader ute. Snart så är det dax att hänga undan alla vinterkläder. Jag läääääääääängtar!!!


Jag är superglad och hoppas att jag blir lika superglad om några dagar när paketet kommer på posten. Det är alltid en chansning men jag tror att jag har dragit en högvinst denna gången med! Jag budade hem ett par vårdojjor till Linnea på Tradera idag. Ett par gympadojjor i goretex. Nypris är 600-700:- på denna sorten (och de flesta märken som har goretex överhuvudtaget) och jag vet att de sitter bra på Linneas fot då hon har haft den modellen innan. De såg superfina ut på bilden och är de så fina som de verkar vara så har vi haft flyt. Fick ge ca 200:- inkl frakt. Nice nice!! Nu ska jag bara ha tag på ett par gummistövlar också så är nog Linnea klar med vårytterkläderna. Mätte ju hennes fot idag. Den är 17 cm lång. Mätte hennes längd också och hon är 108 cm lång. Vikten stod still på 20,5 kilo. Vet inte vad en fyraåring ska väga men jag tycker att hon är "normal" och verkar frisk och välmående. Dom var ju nöjda med henne på BVC sist också så jag har en känsla av att hon kanske kommer att växa ikapp sig lite och stå stilla på vikten men dra ifrån på längden. Blir nog bra det där :)


Nä om man skulle ta och sova då kanske. Kan ju försöka iaf. Synes. Sov gott!

Av Heidi Månsson - 17 februari 2014 00:30

Ja då var denna helgen över. Klockan har passerat midnatt med stormsteg och det känns som om jag bara har sovit bort hela helgen. Men vänta nu - det har jag ju! ;)  Ja det började ju med att jag sov igår för att ladda inför nattjobbet och sen fick jag ju så lov att gå och lägga mig när jag kom hem också. Jag hade aldrig klarat av att hålla mig vaken hela dagen idag. Jag tog mig hem, åt frukost och myste med Linnea en stund innan Fredrik fick så lov att ta över. Vid 8:40 låg jag i sängen och det tog nog inte lång tid innan jag slockande totalt. Fredrik och Linnea väckte mig nånstanns strax innan 14 idag. Vet faktiskt inte mer exakt vad klockan var men jag kände mig tillräckligt utvilad då iaf och det är huvudsaken.


Duschade och åt tacosrester och sen for vi till Farmor Ulla för att fira henne (hon fyllde år igår). Fikade och hade det trevligt :) For hem och hade en lugn och skön kväll där det inte blev mycket gjort men det passade mig som handen i handsken. Ringde och grattade Farfar Hasse som fyller år idag så Linnea var med och sjöng för honom innan hon gick och la sig. Jag nattade tösabiten och sen när jag hade vaknat till igen så såg jag och Fredrik på en film som heter Tyskungen. Den är gjord efter Camilla Läckbergs bok och jag måste säga att jag gillade både boken och filmen väldigt mycket. Tyckte att Claudia Galli gjorde rollen som Erika väldigt bra och jag ser gärna de andra filmerna i serien om Fjällbacka.


Linnea var på andra omgången av barnrytmiken idag och hon verkade gilla det lika mycket idag så det var ju helt klart en succé och jag tycker att det känns som att detta kan bli nått som hon fortsätter med ett bra tag framöver men vi får väl se vad Linnea själv vill. Vore ju kul om hon vill fortsätta med detta, tycker dans och rytmik, hopp och lek är en bra form av gympa för små barn som ska börja med nått. Det och simskola får hon gärna fastna för. Nu blev det inte simskola denna terminen heller men kanske till hösten och då kanske hon är så pass stor så att hon kan hålla på med båda två. Får som sagt se vad som sker framöver.


Linnea var ju på bio med sin pappa igår och det var helt klart något som hon kunde tänka sig att göra om :=) Hon berättade att filmen var bra, spännande och lite lite läskig. Hon sa det dock med ett smile på läpparna så jag tror inte att hon blev rädd direkt. Fredrik sa att hon var duktig och satt stilla hela tiden, mumsade popcorn och njöt. Låter bra! Får se när det kan bli tillfälle att gå nästa gång men det får ju dröjja ett tag så att hon inte börjar tjata om bio heeeeeela tiden, hehe.


Jag var helt inne på att Robin skulle till skolan i morgon och tyckte inte att han skulle vara med nån polare ikväll. Han tittade på mig som att jag var knäpp och jag sa bara att jag inte tyckte att söndagkvällar var nån bra idé för det. Han kopplade nog inte vad jag menade först och sa inte emot mig. Lite senare så trillade femöringen ner hos mig - det är ju loooooooov nu ju. Han ska ju inte upp tidigt. Han ska inte till skolan i morgon. Hehe. Stackars grabb som har en så förvirrad mamma...

Själv ska jag jobba både måndag och tisdag till att börja med. Jag har tyvärr inte sportlov men det hade ju varit rätt så skönt måste jag ju säga. Sån lyx får man dock inte som vuxen så det är bara till å gilla läget.


Läste på facebook tidigare ikväll att lille Oliver har fått lunginflammation nu. Stackars lille grabben! Det var ju inte det han behövde kan jag ju säga. Han har varit mycket sjuk redan och behöver ju inte åka på ännu mera skit. Hoppas att han kryar på sig snabbt och att han får vara frisk ett tag sen. Tänker på dig och din familj Oliver! Kram!!  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3  <3


Nej jag kanske skulle ta och lägga mig så att jag inte vrider på dygnet för mycket. Hoppas att ni får sova gott. Puss & kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards