Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Heidi Månsson - 18 februari 2014 14:40

Min plan att komma upp tidigt ur sängen idag för att jag skulle somna riktigt tidigt ikväll sprack. Jag var uppe vid halv åtta och jag var så dum så att jag la mig i sängen igen för jag skulle "bara" mysa med Linnea en stund. Somnade och vaknade till vid kvart över nio för att telefonen ringde. Tur det för annars vet jag inte när jag hade vaknat. Mina förhoppningar om att komma i säng tidigt tidigt ikväll har grusats. För det första så jobbar jag till nio ikväll och sen ska jag lyckas varva ner och komma till ro. Jo jo det vet vi ju hur det brukar gå. Nånting säger mig att jag kommer vara trött i morgon kväll men jag måste ju lyckas vända tillbaka dygnet nån gång så i morgon ska jag upp tidigare än tidigast :)  En gång i tiden var jag morgonmänniska OCH kvälls/människa. Nu är jag bara kvälls/nattmänniska. Vet inte hur detta gick till...?


Har lite smått ångest nu. Vill inte till jobbet. Hade hellre varit hemma ikväll och pysslat och donat lite. Finns alltid nått att göra här hemma och just nu så känns det som om jag inte hinner/orkar med allt. Har kommit in i en sån där period med lite sämre ork och energi. Tror helt enkelt att jag behöver ha vår och massor av solljus! Detta vinterdeppiga, gråa, regniga trista väder kan passera och så kan soooooolen skina varje dag i ett bra tag framöver så att vi kan ladda upp våra vintertrötta kroppar med energi. Man blir ju så mycket piggare när vädret är fint tycker jag :)


Idag har vi fått bilstrul igen. IGEN! Denna gången var det drivremmen till generatorn som hade gått av... Alltid är det nånting. Fredrik ska in med bilen till Mekonomen idag för dom hade en sån rem hemma så förhoppningsvis kan han fixa den. Är så grymt sjukt less på allt som har med bilar att göra. Nåja som tur är så är detta ingen dyr grejj men ändå. Håll tummarna för att detta går vägen.


Nä nu ska jag vara duktig och städa klart tösens rum för det behövdes en omgång där inne kan jag ju säga. Ses i morgon! Trevlig tisdag (det som är kvar av den). Puss!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards