Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Heidi Månsson - 20 februari 2014 22:30

När larmet på mobilen ringde i morse så kände jag bara för att slänga mobilen i väggen och sova i måååånga timmar till. Jag vaknade nämligen ganska många gånger i natt av att min ena axel värkte och att halsen ömmade och ville ha varmt te. Jag struntade i vad axeln och halsen sa och somnade om innan jag knappt hade hunnit vakna men när larmet då ringde för sista gången så insåg jag att jag kunde inte ignorera att jobbet väntade. Eller joooo det hade jag ju kunnat göra men då hade jag förmodligen inte haft så mycket jobb att gå till sen så det var ju inget alternativ liksom. Jag var sugen på att ringa och sjukanmäla mig men jag var ju inte sjuk. Lite halsont är inte skäl nog till att stanna hemma men en jobbig inflammation i axeln kan vara skäl nog till att inte jobba då jag jobbar på ett ställe som är ganska så slitsamt med lyft och sånt. Dock så vill man inte gärna ställa till det för kollegorna och speciellt inte så tidigt på morgonen. Börjar man jobba klockan 7 så masar man sig dit om det går och så ringer man in nån sen om man inte orkar vara kvar. Jag behövde aldrig ringa in nån för det halsonda gick över och efter lite diverse tabletter så släppte värken i axeln också. Skönt! Det var dessutom så att dagens arbetspass var för att täcka upp för en sjuk kollega och när jag har tagit på mig att jobba extra så ska jag ju inte ställa till det för de andra. Men som sagt - jag kom iväg till jobbet, jag gjorde vad jag skulle och efteråt kändes det väldigt bra :=) Jag var dock väldigt trött när jag kom hem men det är smällar man får ta :)


Nattade tösen tidigare ikväll och läste en utav Kråkeböckerna för henne som heter "Kråke i magen". Den gillade hon minsann :o)  Det var spännande att höra om tiden innan man får en bebis och om tiden då man har en bebis i magen och vad som händer när den har kommit ut. Det där med att mamma och pappa faktiskt hade ett liv innan barnen kom till världen är ju svårt för dom att förstå... Som vanligt somnade jag men det var en powernap som jag behövde. Mysigt var det iaf :=)


I morgon är jag ledig :)  Tänkte ta mig in till stan och införskaffa en softshelljacka till tösabiten för det hittade jag inte igår när jag var på Gekås. Eller jo det fanns flera stycken olika men ingen som jag tyckte verkade vara nått att ha ;)  Det blir en runda på stan iaf och sen får jag se vad jag mer hittar på. Inget bestämt.


Nej nu vill min son ha min dator så det är väl dax att langa över den då. Eller snarare flytta på sig så att han kan sätta sig här. En stationär dator langar man inte bara över så där hur som helst ;)


Sov gott! Kram

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards