Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Heidi Månsson - 23 februari 2014 17:00

Ja då var det söndag igen och ytterligar en vecka närmar sig sitt slut. Idag är en sån där dag då det är halvt slö och slappardag och halft "jag-lyckas-ändå-få-lite-gjort-dag". Jag fick lite sovmorgon i morse och sen blev det en rätt så bra morgon ändå. Lite halvstressigt på slutet innan jag skulle iväg på gympan med Linnea för när hon fick syn på att jag skulle in i duschen så ville hon absolut duscha med mig. Jag försökte övertala henne till att det var bättre att göra det efter hennes gympa men neeeeeej då. Å kunde jag säga nej då? Nääää. Pappan hjälpte till att få henne i ordning innan avfärd och vi kom i tid trots allt :=)  Linnea dansade och hoppade och skuttade och sen rejsade vi hem med våran skrutt-i-bang-bang-bil :o)

Vi plockade och städade lite innan farmor Ulla och Knut kom hit. De har inte tv 3 så vi bjöd hit dom så att dom också fick se finalmatchen i hockeyn idag  . Vi åt fruktsallad med nötter, russin och vaniljsås och det slank ju ner utan problem, hehe. Så gott så gott! Matchen slutade med att sverige fick en silvermedalj till så jag tycker grabbarna grus skötte sig bra. Ja menar - det är ju ändå OS. Tänk dig själv att komma till OS-final och möta Canada som är ett bra lag och som spelade bra idag. Nä vi får inte skälla för mycket på dom. Bra kämpat Tre kronor! (Matchen slutade för övrig i 3-0).

 

Här om kvällen så satt jag och kollade på en film som jag hade spelat in, den hette The Next Three Days. Den var skitbra - så långt som jag fick se. Naturligtvis så var inte slutet inspelat. Suck och dubbelsuck!! Jag har försökt hitta filmen på Netflix men den fanns inte där så vitt jag kunde se. Tänkte se om den finns på Hemmakväll. Den är ju dock ändå från 2010 så det är ju inte säkert... Vill verkligen se resten av filmen!

 

På tal om filmer och tv och sådant så börjar ju snart Greys Anatomi igen :)))) Redan på onsdag drar det igång med fortsättningen på den säsongen och som vanligt så slutade det ju med lite cliffhangers så nu får vi äntligen se fortsättningen :=) Som jag har LÄNGTAT!

I morgon drar en ny säsong utav Top Model Sverige igång och jag har satt det på inspelning. Måste ju hänga med i vad som händer där. Till skillnad från Farmen och massa andra program så är det ju lite roligt att titta på iaf, hehe ;)

 

Nä nu ska jag leka lite med Linnea i hennes kojja som jag har hjälpt henne att bygga. Naturligtvis skulle den befinna sig inne i vardagsrummet (som alltid när hon ska leka) så den tar upp halva rummet. Typ. Eller nej inte riktigt men ändå. Hon har frågat mig några gånger nu om jag kan komma in i hennes kojja så jag får väl gå ner på golvet och leka :o)  Synes. Bajj bajj!

Av Heidi Månsson - 23 februari 2014 01:20

Det är natt. Klockan är 01:20 just nu. Jag sitter ensam uppe och poppar musik i lurarna. Tack och lov för mina lurar :) Att kunna poppa loss fastän resten av familjen sover är guld värt! Jag behöver detta för att koppla bort allt annat och bara njuta av att försvinna in i min egna värld ibland :=) Jag vet att jag borde sova men energin är uppe på "dansa-disco-tills-fötterna-värker-nivå", hehe. Jag är INTE sugen på att gå och sova. Vet inte vad jag ska göra för att bli trött ikväll. Har jobbat 13-21 idag och är liksom lite sleten i kroppen och jag är rätt så glad över att jag inte behöver jobba i morgon. Jag har ju bytt bort den delade turen för att jag jobbade vaken-natt förra helgen. Så skönt!


I morgon ska Linnea barnrytmiken igen och denna gången är det jag som får den stora äran att följa med!! Äntligen! Jag vet att det egentligen inte borde vara så lockande för jag får ändå inte göra annat än att lämna av henne där. Det är ju inte meningen att föräldrarna ska sitta i samma rum och glo och störa ungarna. Vi får snällt vänta utanför :)  Första gången var det annorlunda för då fick föräldrarna stanna kvar och naturligtvis får vi stanna om barnen blir jätteledsna men det bästa är ju om vi finns i närheten men inte visar oss under tiden de dansar/gympar. Det känns ändå som en viktig grejj att jag har tid för att följa med tösen dit. Det är viktigt för henne att mamma också har tid och för mig känns det verkligen jätteroligt att jag får möjlighet. Sista gången ska de ha lite uppvisning och jag kan knappt vänta tills dess :o)


I morgon efter Linneas gympa/dans så skulle jag och Robin gått på bio och sett "Frost" tänkte vi men så blev det ju så att Sverige ska spela i en rätt så viktig hockeymatch (det är ju ändå vinter-OS) så det får vi ju ändå titta på. Bion finns kvar och Frost går nog att se nästa helg med. Fredrik bjöd in sin mamma plus sambo så de kommer hit och tittar på matchen med oss :=)  Ju fler desto roligare heter det ju och det stämmer så bra så! Linnea blev överlycklig när hon hörde vilka som skulle komma hit i morgon :))


Jaha i morgon är det sista dagen på sportlovet och snart är även denna månad slut. Det går fort nu!! Idag såg jag att vi har snödroppar i gräsmattan. Wow! Våren är på intågande och jag märkte att det snart är dax att kapa lite på äppelträdet. Det kommer massor med nya små grenar som växer på fel håll så jag får väl använda den nya sekatören som jag köpte på Gekås i onsdags. Innan jag vet ordet av så väntar en tid med ganska mycket trädgårdspyssel så jag vet egentligen inte varför jag längtar så himmla mycket efter vår och sommar nu när jag tänker efter... ;)


Lyssnar på Sanna Nielsens låt Rainbow. Shit vad den är bra!!! Kan inte sluta lyssna på den så den är på repeat nu och jag smälter fullständigt. Sanna har en sjukt fin röst! Jag måste bara lyssna på den några gånger till innan jag kryper ner i sängen.


Hoppas att ni får sova gott. Ses. Kram <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards