Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Lugn och ro. Musik och egentid :)

Av Heidi Månsson - 23 februari 2014 01:20

Det är natt. Klockan är 01:20 just nu. Jag sitter ensam uppe och poppar musik i lurarna. Tack och lov för mina lurar :) Att kunna poppa loss fastän resten av familjen sover är guld värt! Jag behöver detta för att koppla bort allt annat och bara njuta av att försvinna in i min egna värld ibland :=) Jag vet att jag borde sova men energin är uppe på "dansa-disco-tills-fötterna-värker-nivå", hehe. Jag är INTE sugen på att gå och sova. Vet inte vad jag ska göra för att bli trött ikväll. Har jobbat 13-21 idag och är liksom lite sleten i kroppen och jag är rätt så glad över att jag inte behöver jobba i morgon. Jag har ju bytt bort den delade turen för att jag jobbade vaken-natt förra helgen. Så skönt!


I morgon ska Linnea barnrytmiken igen och denna gången är det jag som får den stora äran att följa med!! Äntligen! Jag vet att det egentligen inte borde vara så lockande för jag får ändå inte göra annat än att lämna av henne där. Det är ju inte meningen att föräldrarna ska sitta i samma rum och glo och störa ungarna. Vi får snällt vänta utanför :)  Första gången var det annorlunda för då fick föräldrarna stanna kvar och naturligtvis får vi stanna om barnen blir jätteledsna men det bästa är ju om vi finns i närheten men inte visar oss under tiden de dansar/gympar. Det känns ändå som en viktig grejj att jag har tid för att följa med tösen dit. Det är viktigt för henne att mamma också har tid och för mig känns det verkligen jätteroligt att jag får möjlighet. Sista gången ska de ha lite uppvisning och jag kan knappt vänta tills dess :o)


I morgon efter Linneas gympa/dans så skulle jag och Robin gått på bio och sett "Frost" tänkte vi men så blev det ju så att Sverige ska spela i en rätt så viktig hockeymatch (det är ju ändå vinter-OS) så det får vi ju ändå titta på. Bion finns kvar och Frost går nog att se nästa helg med. Fredrik bjöd in sin mamma plus sambo så de kommer hit och tittar på matchen med oss :=)  Ju fler desto roligare heter det ju och det stämmer så bra så! Linnea blev överlycklig när hon hörde vilka som skulle komma hit i morgon :))


Jaha i morgon är det sista dagen på sportlovet och snart är även denna månad slut. Det går fort nu!! Idag såg jag att vi har snödroppar i gräsmattan. Wow! Våren är på intågande och jag märkte att det snart är dax att kapa lite på äppelträdet. Det kommer massor med nya små grenar som växer på fel håll så jag får väl använda den nya sekatören som jag köpte på Gekås i onsdags. Innan jag vet ordet av så väntar en tid med ganska mycket trädgårdspyssel så jag vet egentligen inte varför jag längtar så himmla mycket efter vår och sommar nu när jag tänker efter... ;)


Lyssnar på Sanna Nielsens låt Rainbow. Shit vad den är bra!!! Kan inte sluta lyssna på den så den är på repeat nu och jag smälter fullständigt. Sanna har en sjukt fin röst! Jag måste bara lyssna på den några gånger till innan jag kryper ner i sängen.


Hoppas att ni får sova gott. Ses. Kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards