Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Heidi Månsson - 24 februari 2014 14:04



Tycker väl att denna talar för sig själv - eller hur? :=)


  

Av Heidi Månsson - 24 februari 2014 00:00

Ja det blev väl en klart godkänd avslutning på denna söndagen/veckan/sportlovet. Efter att jag hade nattat lilla tösen (och blivit väckt av Fredrik pga att jag somnade som vanligt) så har jag och Fredrik tittat på en av våra favoserier på Netflix och gluffsat i oss Vienettaglass. Mums! Sämre kan man ju ha det ;)

Nu är det tyst i huset sen ett tag tillbaka. Min man gick och la sig och jag är ensam kvar. Hunden tassar runt lite och vet inte om hon ska lägga sig i vardagsrummet där jag sitter eller inne i sovrummet där husse ligger. Nu bestämde hon sig ändå för att lägga sig på tröskeln till vardagsrummet så kan hon ha koll så att inte nån i flocken smiter :) Hon är så söt våran lilla fårhund ;)


Jag slösurfar, bloggar, läser lite på Aftonbladets sida och njuter av att höra Sanna Nielsens röst i lurarna ikväll igen. Shit vad bra hon är! Vet att jag har sagt det tidigare men fasen vad låten Rainbow är bra!! För att inte tala om Undo som hon framförde/framför i årets Melodifestival. Här är texten till Rainbow:


Days go by
I been waiting for about a month
friendly fires from a silent front
ongoing

(and) I don’t cry
sleeping in the middle of the bed
I’m so ashamed of all the shit I said
ongoing

Heaven’s quiet
love is good
God I miss you
God I miss you

What I need
won’t be underneath a guiding star
won’t be lying by the foot of a Rainbow
foot of a Rainbow
What I need
is unreliable, a bit bizarre
and kind of crooked like the foot of a Rainbow
the foot of a Rainbow

’cos all I want is you
this love’s crazy but it’s you
I want…

Days go by
I been standing in the pouring rain
praying quietly for sun to change
everything

(and) I don’t cry
so inside I’m like a surging lake
water’s rising and my heart’s afraid
she can’t swim

Heaven’s quiet
love is cruel
God I miss you
God I miss you

What I need…


I want rainbows…

**************************************************
**************************************************
**************************************

Jag missade Melodifestivalen i lördags så jag har precis kollat på slutet av reprisen. Nu har jag ju inte sett mycket mer än snabbrepriserna av låtarna men det verkade ju inte vara mycket att hänga i julgranen denna gången. Nu är ju iaf alla delfinalerna slut om jag förstod det hela rätt. Jag har trots det rätt så usla utbudet ändå nån favorit som jag skulle känna att det var okej att skicka till Euro Vision Song Contest. Det finns några låtar som kan få representera landet utan att man skämms ihjäl iaf. Kanske dax att lägga ner hela karusellen eller komma med fler låtar av bättre kvalite. Kapaciteten finns ju i detta land med så många bra artister, låtskrivare och producenter. Kom igen nu - nästa år gör ni bättre ifrån er va?? :=)


Nej nu är det dax att krypa ner i den varma goa sängen. Jag ska ju ändå börja jobba klockan 07:00 så det är väl bra om jag får liiiiite sömn kanske. Natti natti <3


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards