Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Heidi Månsson - 25 februari 2014 22:30

Idag har jag varit ledig från jobb och även om jag inte direkt har slitit ut mig de senaste dagarna pga jobbet så var det rätt så skönt måste jag säga. Jag han träffa Annelie några timmar idag och det är ju aldrig fel att hinna umgås lite och tragga lite :)


Vi gick på stan och jag kikade på H&M för att se om det fanns nått vettigt att använda guldbonusen på. Jag inventerade i sonens garderob i morse för att se vad som skulle prioriteras och såg att några fler munktröjor var välbehövligt. T-shirts fanns det så det räckte (äntligen har vi fått tag på det) och sen behöver han jeans men jeansen på H&M är inte längre de bästa för honom. Där gillar han Dressman bättre. Skrev upp munktröjor på inköpslistan. Tittade faktiskt på Gekås efter det men hittade inga vettiga på herravdelningen för nått bra pris. Eftersom att jag har 1100:- i bonus att göra av med på H&M så känns det ju då dumt att inte köpa där när han gillar deras som dom har :=)

Skulle även titta på en softshelljacka till Linnea på H&M och jag hittade en som verkade bra så den köpte jag med mig hem så att jag kunde prova den på henne. Det blev INTE bra. Jag tror inte att det blir bättre om jag byter till en mindre storlek heller men jag ska prova. Tror tyvärr inte att det finns så många andra alternativ. Har inte sett överdrivet många softshelljackor som jag kan tänka mig att köpa och till bra pris. Får se vad jag hittar i morgon. Ska även försöka hitta ett par solglasögon till stumpan men det får nog vänta tills hon kan vara med mig på stan och kika själv. Kläder är hon inte så road av men solglasögon kan vara lite lagom bra :) Det tar ju inte så lång tid som att glutta på kläder gör men det är faktiskt bökigare än vad man tror att hitta ett par solglasögon som sitter bra på huvudet. Kanske kanske så vågar jag köpa ett par och prova på henne här hemma. Hmm får se hur jag gör. Själv tyckte jag om dessa men vet inte vad dottern tycker :

         

De kommer i ordning från vänster till höger i vilka jag tycker är finast men det är ju Linnea som ska ha dom på sig så hon får väl vara med och säga ett eller annat :=)


Jag hade lite flyt idag tror jag. Jag gick in på Hemmakväll för att kolla om de hade filmen som jag ville se här om dagen och då hade de ett exemplar kvar. Den kostade inte många kronor så jag slog till :=) Nu kan jag äntligen se hela filmen!


Igår när jag hade hämtat hem Linnea från dagis så blev jag tvärtrött. Jag somnade på vårt träparkett-golv i vardagsrummet liggandes på mage och "lekandes" med Linnea i hennes kojja. Eeeeeh...hur lyckas man?? Jag somnade där och familjen väckte mig. Sen somnade jag sittandes vid bordet när jag och Linnea skulle rita tillsammans. Eeeeeh... - vad hände?? Så där fortsatte jag liksom hela kvällen så när det var dax att natta Linnea så skulle jag gå och lägga mig samtidigt tänkte jag. Jag gjorde mig klar för natten och efter lite bök och stök, lite om och men så sov jag innan klockan var 22. Jisses. Det var länge sedan jag gjorde det utan att vara krasslig å liggandes däckad i nån sjukdom. Jag hade väl helt enkelt lite förlorad sömn att ta igen. Idag väckte Linnea mig 06:30 och tyckte att det var morgon. Det var order på att studsa upp ur sängen ögonaböj och omedelbart för annars skulle hon minsann hoppa på mig mage sa hon. Hehe - tror att jag föredrar att kliva upp själv då. Faktiskt! ;)



I morgon är det dax!! Klockan 21:00 tänker jag sitta bänkad och titta på Greys Anatomi och nåde den som stör mig då. Hehe. Den stunden på veckan är helig ett antal veckor framöver. Så de så!! :)


Nä jag tror att jag ger mig för idag. Sov gott nu gott folk! :)


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards