Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Heidi Månsson - 28 februari 2014 23:19

Ja så var då sista dagen i Februari snart över och Mars månad kommer inte en dag förtidigt :)  Även om jag upplever att tiden bara går fortare och fortare för varje år som jag blir äldre så kan våren aldrig komma snabbt nog. I Mars månad brukar våren ta fart ordentligt här nere i Skåne så jag välkomnar den! Linnea och jag har sett ett antal olika vårtecken runtomkring oss och vi spanar varje dag efter fler :o)


Idag jobbade jag 7-13 och sen var jag iväg och fixade lite ärenden och handlade lite mat. Alltid lika kul att trängas med ALLA andra på Ica Maxi en fredag eftermiddag, hehe. 

Åt lax, potatis och romsås till kvällsmat här hemma och jisses vad det är gott. Det tycker jag är sådan vardagsmat som ändå är lite lyx och det är inte lika ut-tjatat som spagetti & köttfärssås tex kan bli. Jag tycker inte att det är kul med samma visa dag ut och dag in men sen så är det ju svårt att hitta på något också. Inspirationen tryter rätt bra måste jag ju säga. Det ska gärna vara gott och framförallt så ska barnen ska gilla det, det ska vara nyttigt, billigt, enkelt att laga (och det ska gärna gå fort) plus att det ska helst inte krocka med det som barnen har ätit på dagis/i skolan heller... Konstigt att föräldrar ledsnar på matlagningen och vardagsstressen??


Efter maten så han vi leka lite med lillan innan det blev lite nedvarvning i tv-soffan och tillslut så var det dax för nattningen. Jag fick äran att läsa sagan och det blev ungefär halva Hitta Nemo. Den är så lång så andra halvan får vi ta i morgon. Det var lika mysigt som alltid och gissa vad?? Jag somnade efter sagoläsningen. Har väl aaaaaaldrig hänt förut? Skönt var det iaf :)  Fredrik var vänlig nog att väcka mig och det var tur för jag hade ju inte tagit ur linserna. Hade blivit katastrof om jag hae vaknat med dom i ögonen i morgon. Klev upp och han precis se slutet på Lets Dance. Ja det var ju inte så att jag grät för att jag missade det men det är lite synd att det ofta är nått bra på tv precis när nattningen ska ske. Tur att vi har inspelningsbar box men allt kan man ju inte spela in hela tiden. Och ja nattningen av min tös går före tv:n om någon nu undrar, hehe :=)


I morgon tänkte jag och Linnea testa en ny (för oss blir det premiär iaf) lekpark inne i stan. Den hör egentligen till ett dagis men på helgerna kan man ju busa lite där. Den verkar fin och inspirerande så jag hoppas att lillan kommer gilla den. Eventuellt så får hon med sig en kompis också och då blir det ju ännu roligare. Håll tummarna för att vädret vill samarbeta också så kan det nog bli en bra dag.

På kvällen är det Melodifestivalen och den tänkte jag försöka hinna med att se lite av. Det är ju "andra chansen" som det heter och det är ju kul att hänga med i vilka låtar som går vidare till finalen.


Jag vill ha en ny mobil. Jag tycker inte att det är kul att ha spräckt display längre men jag har lång tid kvar innan jag får byta telefon utan att det kostar massor med extra pengar så nääää det får vänta. Det finns så mycket annat som pengarna behöver gå till hela tiden. Jag vet att jag är lite pryltokig ibland och lite smått tokig i mobiler, surfplattor och andra teknikprylar men det är ju kul med sånt ju. Så länge får jag nöja mig med den jag har och vänta typ ett år till. Det är säkert värt väntan :) Kommer säkert komma en asgrym mobil sen som blir perfekt till mig. Hehe. Gäller ju att försöka se saker å ting från den ljusa sidan ibland.


Såg en sak på fb idag som jag tyckte var såååååå bra. Spana in denna:

 


Nej nu ska jag gå och lägga mig tror jag bestämt. Kan ju alltid försöka sköta mat & sovklockan, haha. Sov gott mina vänner och hoppas att ni får en riktigt bra helg! Kram.



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards