Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Heidi Månsson - 1 mars 2014 23:32

Så här är det - vad man än skriver, säger, gör, tycker, tänker, känner osv så finns det alltid (och då menar jag f*n i mig ALLTID) någon som bara MÅSTE säga emot/visa att hen tycker annorlunda/skvallra om det bakom ryggen på en/tissla och tassla. Ibland kan man kanske hålla vad man tycker för sig själv! Eller? Jag är måttligt road av "dagisfasoner" och av att behöva försvara mig inför andra. Suck! Jag försöker göra det jag kan, jag försöker göra mitt bästa men jag får också (precis som alla andra) ha bra och dåliga dagar. Kan inte alla bara komma överrens om att det nog för det mesta finns en orsak bakom en handling? Man måste inte analysera allt. Jag ska försöka tänka mig för själv och jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har klivit nån på tårna eller sagt nått olämpligt. Jag börjar gärna om på ruta ett och det får gärna vara fler som hakar på... Är DU med? Skippa skitsnack och "lägga-näsan-i-blöt-fasoner" så tror jag att du får mindre drama i ditt liv :) Eller det kanske är drama du är ute efter?? Ha då så kul men lämna mig utanför tack!


Så där ja - nu har jag fått det ur mig. Kändes skönt. Nu kan jag gå vidare och berätta att jag såg en film som på svenska heter " Ett bra år". Jag kollade upp filmen på imdb.se och den har originaltitel "A good year" och är från 2006 så den har några år på nacken. Russel Crow är med i den och han spelar bra. Filmen var absolut sevärd och lite mer därtill :o)  Ingen actionrulle direkt men den är fin och välgjord tycker jag. En sån film som man kan gå och grubbla lite på ett bra tag efteråt. Se den om du inte redan har gjort det!


Tittade på Melodifestivalens "andra chansen" som var ikväll och det var ju ingen höjdare. Suuuuuuuck! Det var ju inte alla låtar som gick vidare som borde ha gjort det om vi säger så. Hoppas att det blir lite ordning och reda nästa vecka när det är final!!!


Linnea blev ju hängig förut idag och sen helt plötsligt så började hon kräkas. Det var tur att vi inte hade hunnit åka iväg till lekparken med nån dagiskompis för då hade vi ju garanterat smittat vidare. Nä det blir till å hålla oss hemma till detta har blåst förbi. Håll tummarna för att resten av familjen klarar sig <3. Linnea har legat i sägen större delen av dagen och piggnade till lagom till Melodifestivalen hade börjat. Hon höll igång här i nån timme eller två men sen fick hon minsann gå och lägga sig igen. Tror och hoppas att hon kommer må ännu bättre i morgon men någon dans blir det ju inte för henne! Nä nu ska vi inte sprida detta vidare... Jag jobbar inte förrän på onsdag som det är planerat just nu så håll tummarna för att jag klarar mig från magsjukan!!


Nä jag ger mig för idag. Ses. Sov gott. Puss & kram!

Av Heidi Månsson - 1 mars 2014 13:15

Så där ja - jag hade gjort upp planer för dagen och vad hände? Jo de grusades... Linnea och jag skulle testa den nya lekplatsen inne i stan idag och eventuellt så skulle hon ha med sig en kompis också. Vem som skulle med har skiftat lite men vi har frågat några stycken och fick napp på nån som kunde följa med. Men DÅ vänder det hela helt plötsligt å så mår Linnea inte bra. Nu ligger hon nerbäddad i våran säng tillsammans med sin pappa. Får se vad det blir av det hela men från att vara pigg och glad i morse till att vilja vila helt frivilligt och inte alls vilja åka till lekparken - ja då är det nått på gång...


Detta blev en slö och slappdag nu då och jag protesterar väl inte mot det. Kan vara rätt skönt att göra ingenting ibland. (Önskar naturligtvis att min dotter fick vara frisk och må bra!)


Vet ni vad? Jag har en rolig grejj att berätta :)  Vet ni vad rubriken betyder? Nån som har lyckats lista ut det? Om jag säger: ca 8 timmar. Med tåg. Norrut. Japp - en resa till Sundsvall är bokad :=) Härligt!!! :))) Vi åker på påsklovet så jag längtar enormt mycket. Inte så lång tid kvar! Veckorna går ju fort. Konstaterade igår att vi har aldrig rest till Sundsvall vid påsken eller sommaren. Vi har bara kunnat åka på höstlovet och sportlovet förut. Ska bli skönt att komma dit när det är lite varmare och man slipper släpa så mycket yttrkläder för det tar ju så mycket plats med allt sånt. Får se hur långt våren har kommit men den har ju exakt 7 veckor på sig från och med idag :)


Nu ska jag plugga in hörlurarna och poppa loss lite. Passa på att slösurfa lite och bara softa. Hoppas att eran lördag blir bra. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards