Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Heidi Månsson - 3 mars 2014 23:49

Ja men god kväll då, eller jag skulle kanske säga godnatt? Hehe. Ja klockan är ju som vanligt rätt så mycket men jag är inte ett dugg trött just nu. Jag har dessutom märkt en sak - det är superbra för min rygg när jag inte sover så många timmar i sträck per natt. När jag bara sover si så där 3-4 timmar så trivs min rygg väldigt bra. Kommer jag upp i 5-6 timmar så strejkar min rygg och blir det ännu fler så är det som gjort för en katastrof. Suck! Det är nog dax att byta ut både Linneas säng och våran... Linneas säng har först hennes faster Hannah haft, sen ärvde Felicia den, sen när hon inte kunde med den längre så fick Robin den och sen fick han ny och då tog vi den till Linnea. Nu har den stått i hennes rum i över tre år. Och använts mestadels av en utav oss föräldrar då våra tidiga mornar har gjort så att vi delar upp oss och den som ska upp tidigt får alltså sova där. Man slipper bli störd på natten då man behöver all sömn man kan få plus att vi andra som kan ha liiiiite mera sovmorgon slipper bli väckta av alla larm. Både Fredrik och jag är experter på att trycka på znooze nämligen :)  Den sängen har iaf gått igenom en del och behöver nu åka ut. Sicken tur att vi då har en extra sådan resårbotten med tillhörande bäddmadrass stående här :=)  Vi ska bara tvätta den och montera på benen på den så är det fixat. Det är värre med våran dubbelsäng. Dubbelsängar är inte billiga. Nåja - oftast inte. Hehe. Våran fyndade vi för 250:-. Japp. Du läste rätt. 250:- för två resårbottnar. Bäddmadrass hade vi redan (en stor som täcker skarven - såååå bra!) och det var absolut inget fel på resårbottnarna. De var inte nya men de var totalt fräscha och i fint skick. Det visade sig dock att de var ganska så mjuka i modellen och nu när vi har haft dom i några år så är de katastrofala... Ibland kan man ju göra fynd så vi får väl kanske börja spana efter en ny säng.


Såg en bild med ett budskap som jag verkligen gillade. Spana in detta:


 


I morgon är jag ledig men sen jobbar jag onsdag, tors, fre, lör, sön och måndag. Nice! Det är nämligen så att jag har fått ett till ställe att jobba på men det är bara ett kort tillfälligt vikariat (ca 1½ månad bara) så jag fick chansen att höja min procent lite. Känns väldigt bra måste jag ju säga :=) Mitt första tillfälle med bredvidgång var idag och det snurrar lite i huvudet av all ny information. Ska dit på torsdag och fredag igen. Mitt första riktiga jobbtillfälle där är på måndag så håll tummarna för att jag hinner få koll på allt tills dess :o)


Nä nu ska jag gå och sova trots allt. Kan ju alltid läsa en stund så kanske jag blir trött. Gonatt gonatt.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards