Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Heidi Månsson - 7 mars 2014 13:23

Varför ska jag lyckas dra på mig skiten? Varför tycker alla bacillusker om mig?? Varför just mig? Vad har jag gjort för ont? Igår kväll började det klia i halsen och bihålorna började värka. Kände febern komma. Suveränt....grattis till mig... Vaknade tidigt tidigt i morse och kände att jag aldrig skulle klara av varken morgonens brevidgång på nya stället eller mitt "gamla" jobb. Jag proppade i mig Alvedon och Ipren och C-vitamin och drack flera koppar te. Jag försökte med alla medel men det gick inte. Fick ringa och sjukanmäla mig. Surt. Nu blir det karens och förlorad inkomst. Frågan är hur mycket jag missar denna gången. Jag som skulle ha jobbat heeeeela helgen och på måndag har jag mitt första arbetspass inbokat på det nya stället. Vill ju inte sätta mina kollegor i skiten, vill kunna klara av mitt jobb och de timmar som jag har åtagit mig men vad ska jag göra - man rår ju inte för sånt här. Det gör verkligen ont i precis hela kroppen och jag har mest sovit hela dagen. Nu behövde jag sitta uppp en stund för att variera ställning. Får se hur länge jag orkar. Sorry för mitt negativa inlägg men så här är det just nu.


Jag kom på att min kalender inte kan vara rikitgt upp to date. Det är mars månad nu. INTE vabruari. Robin är dålig och har varit hemma hela veckan, nu är jag dålig. Fel månad! Ok - jag har inte behövt vabba pga att Robin har varit hemma för han klarar ju sig själv för det mesta och dessutom så är ju Fredrik hemma för det mesta men sjukdomarna ska ju inte slå till nu. Nu kommer våren och då vill jag vara ute, inte ligga på soffan och snora. Blä. Idag är det +11°C ute. Jag VILL uuuuuuut :o)


Jag har börjat bli bättre på att ta tag i allt som har med rensning, sortering och försäljning av Linneas urvuxna kläder nu. Det går i omgångar med energin och tiden jag har att lägga på det arbetet men jag gör det iaf. Sakta men säkert så försvinner plagg efter plagg hem till nya ägare. Det känns rätt så skönt när klädhögarna minskar måste jag säga :=)


Nä nu tänker jag gå och äta glass. Skönt för halsen. Hoppas att ni får en bra fredag och en trevlig helg :)  Kram 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards