Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Heidi Månsson - 11 mars 2014 22:30

För några dagar sedan så färgade jag ju håret själv hemma och jag vet ju nu varför jag inte brukar göra det hemma längre. Jag vet ju varför jag ska göra det på salong. Jag vet ju varför jag har tvekat länge. Jag försökte putta undan de där rösterna inne i huvudet som sa att jag skulle akta mig för det där. Jag vet ju innerst inne att jag ska överlåta det till proffsen. Men hur svårt ska det va tänker ni då kanske? Nä det är inte det. Det är inte svårt. Det är inte därför jag är missnöjd. Jag är besviken för att mitt hår blir så vansinnigt mjukt och ännu mera svårformat. Jag behöver ju färga/slinga/bleka det för att få stadga i det och för att hårstråna ska svälla och håret blir lite strävt liksom. Jag måste ha det så när jag ska ha det kort och ruffsigt. Nu ser det katasrofalt ut och jag sliter mitt hår varje gång jag ska försöka fixa till det. Bläääää. Nej det är dax att boka in ett besök hos frissan så fort som möjligt tror jag. Får se om proffsen kan rädda det jag har förstört...


I morgon jobbar jag 7-16. Får se hur sleten jag är efter det. Det kan bli lite halvkämpigt med tanke på att jag ff är förkyld och lite påverkad när det gäller andningen men jag är för pigg för att sjukskriva mig fler dagar. Jag har lite hosta men mår bra i övrigt så i morgon får jag minsann jobba :)  På torsdag blir det ännu mera full rulle för då jobbar jag först 8:30-15 och sedan 16-21. Det ni! Tror att jag kanske är lite trött efter det men det är ju bara en dag som jag har det så hektiskt så då går det ju bra :o)


I går kväll råkade jag ju slinka in på Hemmakväll och hyra lite film. Fredrik och jag såg en av dom och jag har nog inte skrattat så mycket på länge! Sjuttsikens vilken bra film :=) Spana in denna om ni inte redan har sett den:


 


I morgon lär det inte bli någon film för det är ju onsdag och Greys Anatomi så det är ju rätt så skönt att vi har en vecka på oss :)


Om fem (5) FEM veckor är det dax att börja packa inför Sundsvallsresan!! Wiiiiiiiiiiii :)  Veckorna går fort så det kommer bara säga svisch så är det dax att kliva på tåget. Åååå vad det ska bli underbart att få krama om hela den goa familjen Lind/Sandström!! Det ska bli så härligt att åka dit när det är vår också och inte behöva släpa med sig så mycket ytterkläder. Lite lättare packnng kanske? Eller så drar man med sig för mycket annat bara för att det får plats i väskan ;)


Nej nu får jag nog gå och lägga mig med tanke på att jag ska upp tidigt i morgon. Vi ses. Sov gott!

Av Heidi Månsson - 11 mars 2014 00:21

Idag har varit en bra dag (trots att ungarna har haft studiedag   ) måste jag ju säga :)  Det har inte hänt nått speciellt som har gjort det så bra utan en massa små saker som tillsammans har gjort att det har blivit bra. Vädret har ju inte direkt förstört stämningen då det har varit strålande sol och i skuggan var det ca 15 grader ett tag. I solen kom tempen upp till hela 23,9 men det är alltså då i vindstilla, söderläge och intill husväggen så våran termometer är inte riktigt rättvis där. Det har dock varit helt magiskt underbart vårväder och så här får det gääääärna fortsätta  .


Idag orkade jag för det första att ta en dusch vilket var väldigt välbehövligt då denna sjuklingen inte har orkat det sedan i torsdags. Ja usch vad jag måste ha luktat efter feberomgångar å allt. Efter duschen så drog jag till och med på mig lite rena kläder istället för min sunkiga pyjamas. Kände mig som en ny människa. Linserna åkte in i ögonen och så fixade jag till risbusken på huvudet så jag åtminstone kunde visa mig bland folk. Jag följde med Linnea ut på tomten för att "leka" lite. Jag hade ff lite låg energinivå då jag inte är helt frisk men jag var iaf med henne där ute.

Igår hittade jag en annons på en utav Facebooks köp & sälj-sidor där det fanns en cykel till Linnea. Den for vi och tittade på idag och då det inte fanns nått att invända på skicket på den så slog vi till :)  Var även inom cykelhandlarn och köpte ett sånt där handtag så att vi kan hjälpa till och hålla i. Balansen är ju inte riktigt där ännu så förmodligen kommer hon att behöva stödhjul på den till en början. Får väl se hur mogen hon är. Det är ju svårt att träna för henne också då vi verkligen verkligen måste gå iväg en bit hemifrån och ha tid att vara med henne hela tiden då vi bor så backigt som vi gör. Det är ju inte så att vi bara kan gå ut på gatan utanför som de som bor i ett plant villaområde kan. Man är rätt så stor innan man får lov att cykla ner för denna backen själv, hehe. Ska verkligen försöka ta mig tid till att träna med henne denna våren/sommaren så får vi väl se när hon är redo för att cykla utan vare sig stödhjul eller vuxen som håller i handtaget :o)


Efter cykelköpet så hämtade vi upp Felicia och hennes pojkvän (som vi kan kalla Z) och så köpte vi lite fika och for hem hit och mumsade i oss alltihopa. Gott gott. Sen var det full rulle här då både Felicia, Z, Robin och Robins polare Algot var här samtidigt men kul hade dom :)  Lite senare fixade vi köttfärsås och pasta till hela bunten och alla gluffsade i sig så den fick nog godkänt. Kul när det för en gångs skull var jag som lagade maten (ja Fredrik hjälpte till lite också då jag är förkyld och kanske inte ska stå för avsmakningen, hehe, men jag gjorde det mesta iaf).

Jag skjutsade hem Felicia + pojkvän igen så får vi se när de vill komma hit igen :=) Kanske inte vågar alls pga de pinsamma vuxna som bara ska trakassera dom? Hihi. Alltid så kul med tonåringar som tycker att allt är pinsamt bara för att det "ska vara så" :)


På hemvägen råkade jag bara slinka in på Hemmakväll och hyra lite film till mig och gubben min. Tänkte att vi minsann kunde kika på nått kul ikväll men det blev inte av ikväll då karln var lite för trött efter nattningen av minsta tösabiten. Vet hur det är för man är rätt så groggy när man kommer ut därifrån ibland så i morgon kväll får jag natta istället så at vi kan se film sen. Tur att man har en vecka på sig när man hyr tre rullar.


Nej helt plötsligt blev klockan mycket igen. Jag är helt slut på ett sätt efter dagens alla övningar även om jag ändå har tagit det lugnt i det stora hela. Jag har inte gjort så mycket som jag skulle ha velat men jag hade inte pallat med mer heller. Jag ska jobba på onsdag och tills dess är jag alldeles säkert helt fit for fight. Jag har morgondagen på mig också att vila upp mig och återfå full styrka. Nu ska jag nog sova tror jag men först måste jag ju bara länka till lite bilder. Spana in detta (speciellt ni som har barn) och tänk efter på de gånger som ni har blivit tokiga på era ungar för att dom har gjort nått dom inte skulle. Var det egentligen så mycket att bråka om?? Kolla då in detta och ta dig en funderare: http://www.mama.nu/Artiklar/25-anledningar-att-ALDRIG-slappa-barnen-med-blicken. Hihi ;)


Sov gott. Ses.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards