Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Heidi Månsson - 15 mars 2014 23:30

Japp. Jag vet. Jag har hamnat efter igen med bloggandet. Det är liksom en sån där svacka igen där jag mest sitter och stirrar på skärmen och inte vet vad jag ska skriva och då känns det inte bra att bara skriva för skrivandets skull. Sen svamlar jag ju för det mesta ändå så det är ju ändå inget intressant men när jag skriver så vill jag att det ska "kännas bra" och det ska komma av sig självt. Jag vill inte behöva sitta och fundera på vad jag ska skriva. Nej det ska vara rena rama "ordbajsandet" som en lärare på Flexvux sa när det gällde konsten att plita ner en text :=)


Sedan i tisdags kväll när jag skrev sist så har jag mest jobbat. Jag hade ju fullt upp med jobb både onsdag och torsdag så det blev inte mycket annat gjort utöver det. Tittade på Greys Anatomi i onsdags iaf. I går förmiddag var jag ledig och laddade upp inför jobb då jag skulle vara på nya stället från 15:00 på fredagen till 10:30 idag. Dessutom så var det dans på Björket och Donnez som spelade så vi skulle ju dit också. Det var en rolig kväll men jag blev ju lite trött då det var första övernattningen på det stället. Dessutom så satte det igång och storma så det knakade i både väggar, tak och fönster på jobbet. Kuuuuul...eller inte. Nåja jag överlevde och kom hem som jag skulle :o)


Här hemma har vi mest slöat. Linnea har varit lite extra "mammig" och då jag inte har träffat henne så mycket de senaste dagarna så är det inte så konstigt. Vi har lekt lite allt möjligt idag och så hade vi en liten myskväll med popcorn, saft och film innan det var dax att sova. Vi tände lite stearinljus på dotterns begäran och det är verkligen nått som hon har fastnat för. Ljusen ska vara tända och alla lampor släckta och gärna ner med alla persienner också så det är riktigt mörkt. Ja jisses - de har sina idéer :)) Men visst håller jag med om att det är extra mysigt när man har levande ljus på bordet. Får se om hon också kommer tycka att det är "kul" med ljus och olika ljusfat när hon ska inreda sitt hem. Äpplet faller väl inte långt från päronträdet? :)


När Linnea hade gått och lagt sig så tittade jag och maken på en film. Här kommer den på bild:

 

Den var riktigt bra så har ni inte redan sett den så vet ni vad ni ska göra! Se den!


Snart är det dax för Plagg & Tragg igen. Det närmar sig med stormsteg och jag har inte hunnit med att märka upp det jag har till försäljning ännu. Vet inte riktigt hur och när jag ska hinna med det/orka med det men det blir väl som vanligt, jag blir sittandes med det låååångt in på nätterna. Suck. Jag har ju vetat om att det ska vara loppis rätt länge ju. Varför vara ute i god tid när man kan skjuta på det ett tag till?? Blääää.

På tal om det här med kläder så tycker jag ju att det är himmla roligt att hitta lite annat än bara "baskläder" till Linnea ibland. Visst är det smidigt att ha mycket som går att mixa och matcha lite hit å lite dit men ibland så kikar jag även efter det där "lilla extra" eller nått som avviker lite från de vanliga vardagskläderna. Jag tycker det är jättekul med barnkläder helt enkelt. Kikar (och handlar) mycket på Tradera och andra köp & sälj-sidor. Handlar på loppisar ibland. Utnyttjar kuponger och rabatter om jag kan. Detta är ett utav de senaste fynden :)  Hela 36:- efter det att rabatterna hade dragits av. Nice price! Och visst är hon extra söt i denna outfit? :

   


I morgon är det söndag igen och det är dax för Linnea att gå på barnrytmiken. Hon tycker att det är så skoj och det riktigt lyser om henne när man berättar att det är dax. Förra veckan lyckades Fredrik få till en jättegullig håruppsättning så jag tänkte att jag skulle visa hur det blev:

 


I morgon ska jag baka lite kaka för att sen ta med mig den när jag ska hem till Annelie på homeparty med Me&I. Jag kan inte bestämma mig för kladdkaka eller chokladmums... Både är ju så goda!!

Resten av dagen ska jag bara ladda upp inför nästa vecka. Söndag är liksom lite granna återhämtningsdagen.


Nä nu ska jag gå och sova. Trött tröttare tröttast - å sen kommer jag... :)  Sov gott mina vänner. Natti natti 


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards