Alla inlägg den 16 mars 2014

Av Heidi Månsson - 16 mars 2014 23:58

Jag sitter ensam kvar och jag vet inte om jag är i halvt chocktillstånd eller bara hopplöst förtvivlad över att det slutade så där... Ja alltså jag och Fredrik såg sista filmen utav de tre som jag hyrde för snart en vecka sedan och jag tog denna filmen för att jag trodde att det var en komedi. Det skulle vara en sån där film med klantiga omogna ungkarlar som plötsligt pga ett one night stand får en unge på halsen, typ. Ja men jisses... Denna filmen började lite konstigt och jag tänkte liksom ååååååneeeeeeej en dålig spansk rulle. Jäkla skit - vilken kass film jag fick tag på. Sen helt plötsligt så blev den bättre å bättre för att sen helt plötsligt inte alls bli den film som jag förväntade mig. Den har lämnat ett stort avtryck i mitt hjärta men jag är nog lite chockad. Se den! Allt det här svamlandet om filmen betydde nog ungefär det. Se den! Jag skulle vilja uttrycka mig som så att om jag inte hade sett klart den så hade jag ångrat mig, men det är lite konstigt uttryckt för då hade jag ju inte vetat om att jag ville se klart den. Men jag hoppas att ni förstår vad jag menar och om inte annat så kommer ni förstå när ni har sett den. Se filmen och se klart hela. Det är en order! :)  Här har ni fotot på fodralet med titel och allt:


 

Man kan ju säga att jag faktiskt lyckades välja tre bra filmer denna gången. 3 av 3 blev godkända av både mig och min man - inte illa :)


I övrigt så har dagen varit bra. Eller njaaa inte helt och hållet. Började med att natten/morgonen var jobbig pga migrän. Sen vaknade jag till vid kvart över 10 och insåg att Linnea satt på sängkanten iklädd sin pyjamas. Det ska hon INTE göra på en söndag. Då vid 10:15 är det dax att hoppa in i bilen och köra till dansen ju. Jag flög upp ur sängen, hjälpte Linnea att snabbt som attan komma ur pyjamasen, göra morgonrutinerna på toa med tandborstning, hårborstning och övrigt som görs i det rummet och sen på med danskläderna och ytterkläderna i ett enda hujj. Fredrik gjorde i ordning sig själv å så fick dom med sig en varsin banan och vattenflaska då ingen av dom hade ätit frukost eller nånting. Dom han i tid! Jag trodde aldrig att det skulle gå men det gjorde det tack vare teamwork från oss alla tre :))  Linnea hade lika gärna kunnat protestera men det var inte ett enda tjatande utan hon gjorde verkligen vad hon kunde för att samarbeta. Min duktiga flicka!

Pappan och dottern hade ju klivit upp och satt sig vid tv:n för att glutta lite på bolibompa och ha en lugn skön slappesöndag. Pappan glömde totaaaaaaalt bort att det var dax för dans. Som det kan bli :=)


När de hade åkt iväg så la jag mig en stund till för huvudvärken var inte borta och det blev ju inte bättre av att jag var tvungen att flyga ur sängen så där kvickt. Nåja, efter lite vilande så gick det över. När pappan och dottern kom hem igen så åt vi lite lunch och sen hjälptes vi åt att baka en kaka. Det blev kärleksmums. En bit fick stanna hemma med tanke på att kockarna alltid måste få smaka och resten följde med hem till Annelie på Me&I-partyt. Jag tror att den blev godkänd av gästerna där för det åts av den iaf. Jag såg inte att det var någon som spottade ut eller så ;)


Nä nu är klockan mycket och jag ska börja jobba kl 7 i morgon så jag får väl gå och lägga mig. Får se hur jag mår i morgon men idag har det kännts som att förkylningen håller på att bli värre igen. Håll tummarna för att jag ska slippa bli sämre igen. Orkar inte med mera sjukdomar. Jag ska ta en C-vitamin och lite alvedon nu innan sänggåendet så får vi se vad som händer. Sov gott mina vänner. Kram kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards