Alla inlägg den 1 april 2014

Av Heidi Månsson - 1 april 2014 22:14

Idag har jag gjort nått som jag inte hade gjort frivilligt för si så där 13 år sedan. Innan jag blev gravid och fick havandeskapsförgiftning och bara blev så illa tvungen till att vänja mig. Innan jag blev mamma och visste att som förälder gör man ALLT för sina barn! Jag trotsade mig själv och min rädsla för sprutor idag och jag är lite stolt över mig själv. Med tanke på att jag en gång i tiden var så rädd för sprutor och nålstick så att jag svimmade dagen innan jag skulle genomlida något sådant så har jag kommit långt. Jag gick frivilligt till blodgivningscentralen för att testa mig och mitt blod. Jag ville börja ge blod om jag kunde men det visade sig att mitt blodvärde var för lågt så de kan inte ta utav det nu. Jag ska börja äta mera järnrik kost så får vi se om det blir bättre och jag skulle komma tillbaka om två år tyckte dom. Två år!! Nääää så lång tid ska det väl inte ta att få upp blodvärdet?? Jag ska göra vad jag kan för att förkorta den tiden lite så att jag också kan hjälpa till att rädda liv. Att ge blod är en stor grejj. Är du blodgivare? Inte? Bli det! Ring och boka tid så fort som möjligt!! Du kan rädda liv!


I morgon ska jag jobba 16-21 så på morgonen/förmiddan är jag ledig med Linnea. Vi ska åka till öppnis på Familjens Hus och bara ha det allmänt trevligt :) Jag har köpt små fröpåsar idag så jag tänkte att vi skulle plantera lite olika saker i morgon. Linnea är väldigt intresserad av blommor och planteringar just nu så det kan ju vara roligt om hon får hjälpa till tänkte jag. Blir nog en bra dag i morgon :=))


Fick ett mail förut från Netflix om att två säsonger till av Drop Dead Diva har släppts. Äntligen!! Jag ska ägna kvällen åt att titta lite på det tänkte jag. En kopp te och lite slappande vid tv:n är precis vad jag behöver efter denna dagen. Jag måste ju även tillägga att bästa mysbyxorna nånsin är på och då känns det liksom lite extra skönt att slappa i soffan. Inga stela jeans här inte! Nej idag har jag på mig ett par Macig Knickers från Me & I och det är de absolut skönaste mysplagg jag någonsin har haft!!!! Jag är glad att jag fick tag i ett par och jag måste ju erkänna att jag får nog skaffa ett till par... Ett par kommer inte att räcka då de faktiskt måste tvättas nån gång ju... ;) Köp ett par du med och sen kommer sommaren vara räddad för det som är så bra är att dessa mjuka sköna knickers kan man ha både hemma och på jobbet. De är sköna OCH snygga!! :=))


Ha en trevlig kväll. Natti natti. Mot tv:n!! :=)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards