Alla inlägg den 2 april 2014

Av Heidi Månsson - 2 april 2014 14:34

Aldrig blir det som man tänkt sig... Jag och Linnea skulle ha en mysdag och bland annat gå på öppnis innan jag sen skulle jobba 16-22 ikväll. Vaknade inatt av att halsen gjorde jätteont och jag hade nästan tappat rösten. Jag hostar riktigt rossligt och när det kommer en hostattack så är det väldigt slemmigt. Inte kul alls. Jag har sovit nästan hela dagen och kände hur febern kom krypande innan. Tog tempen och mycket riktigt så låg den på 38,7. Nu är jag lite piggare tack vare en dos med febernedsättande. Orkar vara uppe en liten stund men ska snart gå och lägga mig igen känner jag. Blääää! Det var ju inte såhär det skulle bli. Och jag har väl varit sjuk så det räcker nu??!! Efter detta så tänker jag inte vara sjuk nått mer på resten av detta året! Får väl se om jag lyckas...jag verkar ju inte ha det bästa immunförsvaret just nu...


Nu har planeringen inför sommaren äntligen börjat på allvar. Jag hoppas på att få mitt sommarschema på jobbet snart och jag skulle lämna in önskemål för när jag ville ha semester. Jag har kikat lite på det och för att det ska funka smidigast med jobbet så kommer jag ta semester under den tidiga semesterperioden för nästan alla ordinarie ville ha den sena perioden. Sammanslagningen med de två förskolorna i byn tror jag är lite senare än min tilltänkta semester och visst hade jag helst varit ledig så mycket som möjligt under den perioden men det funkar inte så bra. Jag tror faktiskt inte att Linnea lider jättemycket av att behöva vara på förskolan under sammanslagningen då hon är så pass stor nu. Hon kanske tvärtom njuter lite av att eventuellt vara på en annan förskola med annan utegård och andra leksaker osv. Det kan ju bli lite så att ombyte förnöjer :)  Hon är stor tjej nu som verkligen ÄLSKAR dagis och hon har inte några bekymmer med nya fröknar och nya barn utan är väldigt trygg i sig själv. Jag tror som sagt att det kan bli bra. Huvudsaken är ju ändå att jag får vara ledig med henne och hennes syskon några veckor i sommar :=)  Tror vi behöver det.

Resten av tiden har jag lagt in som önskemål att få jobba ca 85%. Jag skulle helst för ekonomins skull jobba 100% hela sommaren och skita i semster men jag tror att jag ska ta hand om mig själv lite också. Det är inte bra att bara tuffa på i 180 knyck. Jag tror att 85% är mer lagom och mer realistiskt tempo för vi har ju ändå barnen att tänka på också.


Nä jag går och lägger mig nu. Hoppas att ni får en bra onsdag (det som är kvar av den). Höres.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards