Alla inlägg den 6 april 2014

Av Heidi Månsson - 6 april 2014 22:59

Sådär ja. Äntligen fick jag till det! :)  Någon som kommer ihåg att jag skrev för ett tag sedan om en film som jag hade börjat se och som jag ville se mer av men kunde inte för att vår inspelningsbara box hade avbrutit inspelningen? Eftersom det visade sig att filmen var från 2010 så insåg jag ju att det inte skulle bli så lätt att få fatt i den. Jag lyckades ju mot alla odds att få tag på sista exemplaret bland köpfilmerna på Hemmakväll och lyckan var gjord. Sen var det ju bara det att jag ville ju se den med min son och min man eftersom jag misstänkte att dom skulle gilla den lika mycket som jag. Jag hade fel. Vi fick äntligen till det ikväll med en myskväll då Linnea somnade i bra tid, jag inte jobbar kväll och alla var pigga nog för att se en film. Robin tyckte dock inte att den var bra nog så han gav sig typ mitt i filmen. Jag och Fredrik såg klart den och vi gillade den. Den slutade dock inte riktigt så som jag hade trott och jag tyckte inte att den fortsatte att bli bättre och bättre hela tiden som den liksom blev i början. Jag ångrar inte att jag betalade 60 spänn för den och jag rekomenderar absolut folk att se den men jag blev ändå på nått sätt liiiiiite liiiiiite konfunderad på slutet. Ska det komma en tvåa? Nääää då borde det redan ha gjort det ju. Fyra år gammal rulle... Man får väl kanske inte alltid reda på allt som man vill, lite mystik får det kanske finnas kvar :=)  Filmen heter iaf "The Next Three Days". Se den. 


**************************************************
**************************************************
**************************************

Nu hoppas jag att alla sjukdomar är på väg ut från vårt hus och att de inte tänker komma tillbaka på läääääänge!! Jag är väl nästan helt frisk nu, lite jobbig hosta kvar och fortfarande ont i lungorna och tung andning men feberfri och tillräckligt bra för att gå till jobbet i morgon :=)

Linnea som hade magsjuka och förkylning har varit fri från magsjukesymtom i några dagar nu och har bara lite hosta kvar. Hon är pigg som en mört - eller snarare ett helt stim med mörtar - och det finns inga hinder för att gå till dagis i morgon. Skönt! Tror hon behöver det lika mycket som vi, hehe :)

Som sagt - nu vill jag inte ha fler sjukdomar detta året. Enough is enough!! Och snart ska vi till Sundsvall så banne mig att det ska våga sig en bacill inom femtio mils radie. Stay away! Haha. Tror ni dom lyssnar? Håll tummarna för att någon slags högre makt lyssnar ;)


**************************************************
**************************************************
**************************************

Jag kan ju kanske inte dölja att jag tycker att det är roligt att shoppa och det finns väl kanske en anledning eller flera till att jag gärna sköter allt det där som har med barnens kläder att göra. Jag är intresserad av att de ska ha fina kläder men samtidigt medveten om vad det kostar så jag försöker ju hålla mig till de vanliga kedjorna när det gäller basplaggen och sen kan man kanske köpa nått lite finare nån enstaka gång. Jag köper kläder på loppisar, på Tradera och andra köp & sälj-sidor. Jag tar vara på sådant som är fint efter det att mina barn har haft det för att antingen kunna sälja vidare på loppisar och Tradera och annat liknande eller skänka lite om jag tycker att vi har möjlighet till det. Alla kläder är kanske inte alltid så fina så att vi får nått för det vid en försäljning å då är det ju bra mycket bättre att skänka bort det än att slänga ju. Återvinning är bra både för miljön och för plånboken. Ibland har det visat sig att det lönar sig att satsa på nått "märke" för att de håller bättre efter femtioelva tvättar och andrahandsvärdet kanske är lite högre också eftersom det är nått eftertraktat plagg/märke. Jag skulle dock ALDRIG betala tex 500:- för ett par jeans som ett barn kanske växer ur på några månader. Det är skillnad när de blir större och nästan har vuxit färdigt och kan ha samma storlek länge men jag skulle ändå inte betala hur mycket som helst då heller. Visst - nu är vi inte rika och man vet väl inte hur man skulle betee sig med flera miljoner på kontot. Märkeskläder skulle väl kanske bli vardagsmat. Men som det är nu när båda inte ens har fast jobb så håller man ju liiiiite mera i pengarna kanske. Tycker dock att det är superkul att spana på nätet, läsa bloggar med vad andra har köpt till sina småttingar och se massor med inspirerande bilder osv. Jag ääääälskar att fynda på Tradera och följa auktioner. Lyckan när man lyckas ropa hem nått plagg som man kanske inte hade köpt nytt pga priset men så lyckas man få tag på nått till ett bra pris... tja det är helt enkelt kul med kläder och shopping.


Nu har jag länge trott att ett "märke" som heter Villervalla har varit ett sånt där dyrt märke som man ska hålla sig borta ifrån när plånboken inte är så tjock. Det visade sig att jag hade fel. Visst - allt är inte "billigt" men det är så där mittemellan och kvaliten är supermycket bättre än de lite billigare kedjorna så det lönar sig i längden. Jag har kikat en del på deras hemsida och suttit och suktat lite. Kolla här vad mycket fint:

         

Naturligtvis så finns det matchande solhatt till dessa skorna plus några bonusfärger. Spana in:

                                                     

Jag skulle kunna tänka mig ett matchande set med skor och solhatt i både färgerna "sky" och "raspberry". De är de färgerna som jag tycker är finast på min tös men de andra är ju knappast fula heller :=)  Det som är lite kul med Villervalla är att de gör deras kläder väldigt lätta att matcha och skapa många olika kombos med. Jag är kär! Kolla bara här vad fint detta skulle vara ihop:

       

          

       

För att matcha färgen som är runt om stjärnan på t-shirten så hade jag valt kjol efter den färgen men kjolarna finns ju i alla färgerna de också. Sen finns det randiga tröjor, tröjor med många stjärnor över hela tröjan, det finns randiga kjolar, det finns byxor i alla färgerna, det finns jeansfärgade kjolar som är snyggt att bryta av med, det finns enfärgade strumpyxor och ja - listan kan göras lång. Och då har vi inte ens tittat på klänningarna än heller och så alla linnen och shorts som finns till sommaren. Ja jisses vad den shoppinglistan kan bli lång om man vill ha allt fint :=))

Jag har redan fyndat lite sommarkläder på Tradera till stumpan och jag är nöjd än så länge :o) Ja vi får väl se hur mycket som hamnar i hennes garderob från denna kedjan framöver när hon behöver nya kläder. Nu "ärver" vi ju inte så mycket från tösen i Värnamo heller längre då det typ har samma storlek i det mesta. 

Ja ja det blev ett långt inlägg om barnkläder nu men det får ni ta ;)


**************************************************
**************************************************
**************************************

Jag längtar till sommaren. Jag kommer förmodligen få tre veckors semester och jag hoppas verkligen att det blir fint väder då. Jag vill ta med barnen till jordgubbsplockningen i sommar, jag vill hinna åka och bada med dom, jag vill ha vattenkrig på tomten, jag vill hinna äta glass tills magen spricker, jag vill hinna med en cykelutflykt eller tre :)  Ja det finns så mycket som jag skulle vilja hinna göra med barnen i sommar men sen är det ju inte alltid säkert att de två stora vill vara med på allt det där, hehe. Jag får väl trösta mig med att minsta lilla loppan gärna följer med på alla mammas utflykter iaf :o)


Nä nu ska jag nog avsluta för idag. Dax att försöka sova lite kanske? Jag är ju tvärpigg men nått avsnitt av Drop Dead Diva på surfplattan kan jag ju alltid offra mig på ;)


Natti natti goa vänner. Kram!



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards