Alla inlägg den 7 april 2014

Av Heidi Månsson - 7 april 2014 14:08

Ånej! Jag skäms! Snacka om att jag känner mig som en fjortis all over again... Tror att jag ska stämma Spotify för det är deras fel ;) Hehe. Skämt åsido - hade detta varit USA hade jag säkert kommit undan med en stämning, haha. Vad det handlar om? Jo en låt som finns på Spotify (och säkert en massa andra ställen). Jag hatar låten. Jag ÄLSKAR låten. Nej jag hatar den ju! Å den är så grymt dålig så att den blir bra och jag kan inte sluta digga till den. Suck.  En RIKTIG fjortislåt. Välj topplistan och lyssna på låt nr #7 SELFIE med gruppen Chainsmokers. Den är som sagt så dålig så den blir så bra. Kan inte sluta lyssna. :=)


Förmiddagen har jag spenderat hos Annelie (surprise - vi träffas väl aldrig). Som vanligt så kan vi träffas och man är lite deppig innan men kommer hem på så mycket bättre humör för hon vet precis hur jag mår, hon vet precis vad hon ska säga, hon vet precis vad hon ska göra :)  Ibland gör vi inte så jäkla mycket mer än bara sitter och pratar lite om allt möjligt mellan himmel och jord men det är precis vad vi behöver. Vi vet var vi har varandra och det är så fruktansvärt skönt. Vi behöver inte göra oss till för varandra. Tack Annelie för att du alltid finns där för mig!


Fick ett samtal förut från Tandvårdshuset i Kristianstad. De hade fått ett återbud på den avdelning där sonen har stått i kö ett tag för att få komma dit för bedömningen inför operationen så vi har tur. Klockan 10 ska vi vara där i morgon. Hoppas att vi kan få ett datum bokat för op nu då så man slipper gå å vänta och vara nervös hela tiden. Har han otur så går det väldigt fort och så blir det op innan Sundsvallsresan men det tror jag ju inte. Vore bättre å ta det i början på maj eller nått. Nåja vi får ta det som blir ju.


Nu ska jag snart jobba kväll och jag är inte jättepigg på det då jag fortfarande inte är 500% på hugget än. Ja ja, det blir nog bra. Ska ladda upp batterierna nu så går det nog bra detta med.


Simma lugnt! Ses.

Av Heidi Månsson - 7 april 2014 00:38

Glömde ju en sak. Jag har via facebook hittat en tjej som syr barnkläder hemma och hon är jätteduktig verkligen. Hon har en sida på facebook där man kan spana in vilka modeller på kläder hon har (hon kommer dock med nya hela tiden för att utöka sitt sortiment mer å mer) och där kan man även se vilka tyger som finns hemma. Sen när man klurat på vad man vill ha så är det bara till å kontakta henne och så syr hon efter önskemål (fast inom hennes sortimentsramar). Superduper! Lite kul att inte ha nått som "alla" andra ha från de vanliga klädkedjorna liksom. Hon heter Hanna Sjöstrand och hennes design heter NoElDo. Här kommer en bild på en tunika som jag köpte av henne till Linnea. Fin va?


Först har Hanna tagit en bild när den var färdigsydd:

 

Så här såg den ut på tösen :))

 

Och ja för er som är lite uppmärksamma och såg att bara halva Linneas hår är "våfflat" så orkade hon inte få det klart men det ska fixas så att det ser lite bättre ut men tösen verkar nöjd ändå just nu :=)


För er som vill ha nått hemmasytt men som inte kan/vill/har tid att sy själva eller som är ute efter lite annorlunda design eller vad det nu kan vara - sök upp Hanna Sjöstrand/NoElDo design på facebook eller google och få lite roliga kläder att sätta på era barn :)  Rekomenderas!!    

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards