Alla inlägg den 8 april 2014

Av Heidi Månsson - 8 april 2014 14:17

Finns det något värre än tidiga mornar?? Tycker verkligen inte om att behöva kliva upp tidigt. Finns det något värre än små barn som ALLTID ska vakna tidigt just de mornar som man kan ha sovmorgon?? Å varför ska de ALLTID gå från noll till hundra på några microsekunder?? Först är de som klubbade sälar och snarkar gott och innan man vet vad som hände så har de studsat upp ur sängen, hoppar på ens mage, ropar högt att det är morgon och drar glatt undan persienner/rullgardiner eller vad man nu har som skydd för att INTE få morgonsolen i ögonen innan man har hunnit vakna till ordentligt. I morse hade vi inte direkt någon chans till sovmorgon men Linnea hade ju inte behövt dra igång morgonen i sådant enormt tempo så att man känner vinddraget från virvelvinden, hehe.

Samtidigt som det är jättepest med pigga barn så är det ju såååååå mysigt med morgongos när det väl får ske i lugnt mysigt tempo. På morgonen när man vaknar av att man känner små barnaögons blickar som tittar på en för att se om de lyckas väcka mamma med bara blicken - ja då är det rätt så mysigt :) När man vaknar av en varm gosig kram och man hör sin lilla krabat som med mjuk röst säger : "god morgon mamma", ja då smälter ju mitt hjärta lite :o)

Jag försöker bevara alla mysiga mornar i minnet. Lyckas inte alltid förtränga de andra mindre lyckade men jag gör så gott jag kan :=))


Idag har jag varit med Robin på Tandvårdshuset för information och kontroll inför op nu så är det på riktigt! Nu är remissen till käkkirurgin för barn på CSK skickad dit. Hon som undersökte Robins tänder sa idag att de hade kanske eventuellt kunnat genomföra operationen själva fast på CSK då men hon bedömde att det kanske inte blir lika bra resultat som om experterna på käkkirurgin får göra det så det blev en remiss dit. Om de hade kunnat göra det själva så hade vi inte behövt vänta på den där remissen och allt det men det är ju viktigare att operationen går bra. De trodde att vi skulle få komma till CSK om ca 2 månader. Nu börjar nerverna dansa tango igen... Ska försöka att inte tänka på detta för mycket nu men det känns så jobbigt med den där delen när han är på uppvaket efter operationen. Det är ju den biten jag fasar för. Och naturligtvis den delen att det faktiskt kan hända saker under en operation och med narkos. Det är inte så stor sannolikhet. Men det kan. Och det räcker för att en orolig "hönsmamma" ska fundera.... Men nu är det iaf ca 2 månader kvar så nu får jag fokusera på annat så blir det nog bra.

Sonen själv vill ha det hela fixat under narkos så då får det bli så. Jag förstår honom. Jag hade inte velat vara vaken under en sådan operation. Det är läskigt när tänder ska dras ut som egentligen ska sitta kvar för det knakar och brakar i rötterna på dom och han ska dra två sådana tänder plus att de är lite skadade så det kan bli trixigt att få ut dom. Nu ska min son gå igenom en liten operation pga tänder och jag är nervös för det. Försöker sätta mig in i hur det då är när ens barn verkligen ska gå igenom nått större. Fy. Vill inte tänka på det. Det här är ju en piss i Nilen jämfört med allt som hade kunnat hända. Vi ska skatta oss lyckliga!


Våran micro pajjade ju här om dagen och idag fick vi tag på en bättre begagnad på en köp-och-sälj-sida på Facebook. Hela 50 spänn får vi punga ut med och det kan vi ju stå ut med, haha :)  Sen kan vi spara pengar/önska oss bidrag till en ny micro när vi fyller år eller i julklapp eller nått men då har vi iaf nått å värma maten i så länge. Kanon!! :=)  Gött med fynd!


Nu ska jag snart till jobbet och jag vill egentligen inte. Har så vansinnigt ont i foten redan. Men ja ja - bara till å bita ihop! Tuta & kör - det blir nog bra det med.


Hoppas att ni får en bra dag (det som är kvar av den). Kram!


Av Heidi Månsson - 8 april 2014 00:07

Sitter vid datorn och har fokus på musiken som spelas i lurarna och på mitt blivande inlägg i bloggen. Försöker att inte känna smärtan i foten. Det bultar och det bankar och jag har foten i högläge men va f*n hjälper det!! Är så trött på att inte kunna få någon hjälp. Är så trött på att behöva få mera ont så fort jag försöker vara lite aktiv och hålla igång i vardagslunket. De enda dagar som jag knappt har ont alls är när jag är helt i sängläge hela dagen. Ja jo men det funkar ju säkert i längden?... Har tagit mina smärtstillande tabletter och även om jag inte tror speciellt mycket på att det finns nån där uppe som bestämmer över mitt liv lite mer än vad jag gör så har jag ändå bett en bön men det hjälpte inte det heller. Jag har kanske inte varit snäll nog för att få hjälp uppifrån? Hehe. (Är det bra med självkännedom när det är tänkt att jag ska försöka leva i förnekelse? Taktikbyte?  )


Sitter här och är sockersugen. Precis DÅ dyker det upp en reklam om Marabou Choco Latte. Men hallå?! Är denna helt ny? Kom den reklamen idag? Eller har drycken funnits ett tag? MÅSTE ju testa :=))  Erkänn - detta ser gott ut:


   

Jag hade ju gärna ingått i nån sån där testpatrull för denna och andra liknande drycker och min familj hade varit perfekt för det då vi har en 12-åring med smak för oboy. På tvären. På längden. På bredden. Upp & ner. Bak & fram. Varm som kall. Han älskar oboy. Ja nu blev det bestämt - denna ska köpas hem  .


Våran micro pajjade igår så nu är vi på jakt efter en ny. Alltid är det nått som ska införskaffas. Nått som man inte vill behöva lägga pengar på som tråkiga saker som micro, diskmaskin, gräsklippare med mera. Nej jag vill shoppa kläder, skor, väskor, saker till barnen, böcker m.m Jag vill åka på loppisar och fynda. Jag vill INTE lägga pengar på en micro. Men de är FÖRBASKAT smidiga och bra att ha. Det får jag ju ändå erkänna. Jag undrar hur fagerlund man gjorde innan micron fanns...? (Jo jag vet svaret men ändå)


Konstaterade förut idag att jag ser fördjä*lig ut i håret (nej inte bara där men det kan jag påverka relativt lätt, det andra kostar mer tid och energi och kanske lite pengar, hehe). Det är dax för ett besök till frisören men det kanske får vänta lite till. Tyvärr. Ska fundera på det där lite till och se hur högt på prioriteringslistan det kan komma. Vet att det är nästintill kriminellt att se ut så här men det är som det är tills det blir fixat. Ok? ;)


Nä det är kanske dax för att krypa ner under täcket. Men bara kanske. Sussa sött!  


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards