Alla inlägg den 9 april 2014

Av Heidi Månsson - 9 april 2014 23:15

Det kanske är lite i det tidigaste laget men jag vill inte göra om förra vårens misstag så jag slog till idag. Nu vet jag inte hur jag ska göra och blev helt plötsligt världens velpotta... Jag gjorde några ärenden på stan idag och råkade få syn på ett par sandaler i ett skyltfönster. Hade börjat fundera på det där med skoköp inför sommaren men jag hade inte planerat att köpa sandaler redan nu då jag först tyckte att det kanske är lite för tidigt. (Förra sommaren väntade jag för länge och fick då inte tag på några sandaler med täckt tå). Nå ja - jag fick syn på ett par fina Kavat till ett bra pris så jag gick in och klämde & kände. Föll som en fura för dessa fina sandaler som verkar jättesköna dessutom :=)  Velade mellan två storlekar men så sa expediten att jag skulle ta den större då det ändå bara är april nu och tösabitens fot kan ju växa rätt så mycket innan sommaren är slut. Det är ju faktiskt så att skorna ska inte bara vara lagom stora när sommaren börjar utan de ska ju hålla tills sommaren är slut också. Den mindre storleken skulle vara 1 cm större än Linneas fot. Den jag tog nu är 1,5 cm större. När hon provade dom så såg dom väldigt stora ut.

Nu till dilemmat. Det är 30 dagars öppet köp. Ska jag ha is i magen och hålla ut så länge som möjligt innan jag mäter hennes fot igen och provar skon igen för på en månad kan ju foten hinna växa lite och då är det ytterligare en månad närmre sommaren. Fast då riskerar jag att det inte finns några i strl 29 kvar... Eller ska jag byta dom nu och veta att jag då får tag på ett par men att jag riskerar att hon inte kan ha dom i slutet på sommaren. Hur göra??!!


Såhär ser de ut:

   

399:- och det är dom ju värda :))  Ska klura lite på det där med byte eller ej. Kanske ta med tösen och prova i butiken? Japp så får det bli! Då vet jag att tösen har ett par sandaler med täckt tå i sommar och sen kan hon ha nått annat par som är lite mera "fin-sko" men på dagis vill jag att fötterna är skyddade.


Idag hämtade jag micron. Skönt att kunna värma en matlåda osv utan att behöva krångla. Säga vad man säga vill men det går otroligt fort att vänja sig vid vissa smarta lösningar och sen tar man dom gärna förgivet. Den dan då det går sönder nått så står man där handfallen och undrar hur i hundan man klarade sig utan... :o)


Jag måste jaga rätt på en laddare till min telefon. Har lyckats att pajja min, själva grejjen som man sticker in i telefonen är alldeles böjd. Suck. Vet inte hur många laddare jag har lyckats förbruka. Jaja det är bättre att det är laddaren än att det är telefonen som är sönder :=)  Ett värdsligt problem i det stora hela :)


Nä nu ska jag börja runda av denna dagen. Dax att stänga ner bloggen. Sov gott. Natti natti.

Av Heidi Månsson - 9 april 2014 12:00

Från noll till hundra på fem sekunder! Ja då var vi där igen då. Tösen vaknar och sen jäklars drar hela balunsen igång. Men idag var det INGEN här hemma som "klagade" på det inte :)  Föreställ er detta - du sussar sött och vaknar med ett ryck. Klockan är 07:24. Klockan 08:00 börjar frukosten på dagis och då ska dottern vara där. Nu blev det lite bråttom va?? Som tur är så var tösabiten vaken så hon kom och väckte mig, jag tittade på klockan och sen blev det fart i alla här hemma. Maken som skulle iväg hoppade in i duschen och jag hjälpte Linnea med hennes morgonbestyr. Med lite hjälp så gick allt alldeles galant och förvånansvärt smidigt. Inget tjafs idag inte! Annars tycker jag att när alla är stressade så brukar det bli mer tjat och tjafs men som tur är så finns det undantag från det med :o)  Klockan 07:48 gick pappan med dottern till dagis och dottern var på glatt humör :=)) SÅ skön känsla när det funkar!!


Har konstaterat att jag jobbar nästan varje dag fram tills det är dax för avfärd till Sundsvall. Får planera det där med tvättande av kläder och packande lite extra noga när det närmar sig. Inte så kul att behöva stressa med det på slutet. Vi får väl se vad det blir för kläder som får följa med för just nu känns det lite osäkert. Ska det räcka med de lite tunnare skalkläderna eller blir det lite mer fodrat... De senaste dagarna verkar det ha varit lite si och så med tempen där uppe i norr. Jag vill verkligen INTE behöva ta med overaller och skit så jag hoppas att det ska räcka med vårkläderna. Men visst - det är bara mitten på april när vi far och det har ju kommit snö i april förr.... Näää det ska INTE komma mera snö där uppe nu. Så - då var det bestämt! ;)


Poppar lite Pitbull på Spotify och det är minsann svårt att sitta still när hans låtar spelas. Vissa låtar är ju så grymt härliga! Det allra bästa är att få vara ensam hemma och kunna skruva upp volymen rätt högt så man kan poppa loss ordentligt. Ska jag träna så lyssnar jag gärna på Pitbull då med. Nu ska jag fortsätta poppa lite musik och sen ska jag iväg och fixa lite ärenden. Ha det gott mina vänner! Kram 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards