Alla inlägg den 11 april 2014

Av Heidi Månsson - 11 april 2014 22:12

Fredag kväll och här sitter jag. Vet inte riktigt vart jag annars skulle ta vägen just nu då tv:n är blockerad av fyra stycken ungdomar som spelar tv-spel :)  Det är inget större problem för mig då de verkar ha det väldigt trevligt och hellre det än gnälliga tonåringar som "inte har nått att göra" som det brukar heta när inget duger, hehe. Jag sitter ju gärna vid datorn också så det är väl lite win win situation  . Fredrik nattar Linnea och somnade kanske där eller så njuter han av lugnet som råder där inne ;)


Satt och läste lite på lite bloggar innan. Vissa bloggar är det roligt att följa och jag har några stycken som jag gärna läser på varje dag. Om man är förälder och vill ha lite igenkänningskomik så spana in denna:

http://blogg.mama.nu/hormonerhemorrojder/


Vill man läsa nått lite mer glammigt men ändå vardagligt så kan man läsa på denna blogg:

http://glamouramamama.com/author/glamouramamama/


En till mamma med barn som bloggar vardagligt och även lite lyxigare. Det är allt på ett ställe och bloggen hittar du till här:

http://xn--livetfrndenrosasidan-2zb.se/


Läsa bloggar, slösurfa, kolla på facebook, skriva på min egen blogg och mumsa lite godis - ja det är min fredag i ett nötskal. I like it! :o)  Skulle bara haft en stor cola med så hade kvällen varit perfekt!


Nej nu ska jag läsa lite mera bloggar. Trevlig helg!


Av Heidi Månsson - 11 april 2014 14:49

Tre timmar. Tre timmar - de kan kännas otroligt långa om man väntar på nått gott/roligt osv. Du kan sätta vilket positivt ord som helst där framför och väntan blir till en evighet. Tre timmar kan också kännas som otroligt kort tid om det handlar om tex antalet timmar du fick sova på en natt. Där befinner jag mig. Tre timmar är inte jättelänge. Speciellt inte när man jobbar innan och efter. Är man hemma och såsar så behöver man ju inte vara på hugget på samma sätt men på jobbet förväntas det ju ändå att man är alert och inte gör misstag. Extra viktigt när man jobbar med människor... Jag började jobba 16:00 igår och hade journatt och slutade 09:00 i morse. Tur att jag har haft dagen ledig sen efter det.


Jag har inte lyckats få tummen ur här hemma utan jag har mest växlat mellan att sitta framför datorn och tv:n. Jag tittade på några av veckans inspelade avsnitt av Top Model Sverige. Tog en kopp te och några ostmackor och svepte in mig i fleecefilten. Mysigt! Det är sådant där vardagsmys som jag uppskattar och verkligen behöver emellanåt för att ladda batterierna.


Jag ska jobba i morgon 13-21 och på söndag har jag delad tur så det blir 7-13 + 17-22. Det som är lite tråkigt med att jag jobbar delad tur just på söndag är att jag missar Linneas dansuppvisning på förmiddan. Något som är lite roligare är att vi ska på cirkus i alla fall :)) Det infaller sig så att cirkusen är kl 14:00-16:00 så det är ju precis när jag har paus. Passar perfekt! Då hinner jag träffa min stumpa en liten stund på helgen iaf. Det är väl det jobbigaste med att jobba delad tur - det blir inte mycket tid med familjen. Men nu ska iaf Linnea och jag gå på cirkus så det blir ju kul :=))  Angående dansuppvisningen på söndag så får ju min man se till att fotografera och filma så att jag kan titta i efterhand - bättre än inget :)


Nä jag ger upp nu. Simma lugnt mina vänner. Hoppas att ni får en trevlig helg! :=)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards