Alla inlägg den 14 april 2014

Av Heidi Månsson - 14 april 2014 23:45

Nä varför ska jag aldrig lära mig? Blir så trött på mig själv! Nu sitter jag här med en fot som värker nått så vansinnigt och det "bara" för att jag måååååååste ränna runt och städa när jag inte skulle. Suck. Jag vilade en liten stund innan idag men sen så lessnade jag på gruset i hallen och hundhåren överallt så snabeldraken åkte fram. Det slutade med att nästan hela övervåningen han bli klar för jag fastnade visst en bra stund inne på minsta banditens rum. Det var leksaker överallt och jag tröttnade. Jag sorterade upp allt på rätt plats igen och sen åkte dammsugaren in där med och tur var ju det. Nu är det rent och fint igen och jag kan slappna av lite. Tills i morgon kanske? Om jag har "tur" så kan detta hålla sig hyffsat kanske en dag till så på onsdag åker väl städgrejjerna fram igen...


Gick igenom kläder som skulle packas ner och sonen sa att hans jeans började bli små. Jag trodde inte riktigt på honom då det var i höstas/julas som vi köpte jeans till honom men vi skulle nog ha tagit en strl större då. Han sa att dom satt bra, han sa att han inte ville ha större och det såg ju bra ut där och då men nu sitter de för tajt. Jahapp - bara till å gilla läget. Ett besök på stan för å jaga jeans får det ju bli nån dag. Suck - ungar, sluta växa så förbenat fort! :=)


På tal om kläder så längtar jag verkligen tills sommaren är här. Tänk att slippa alla jobbiga ytterkläder och bara ha tunna sköna kläder och ett par sandaler på fötterna :=)  Tänk att kunna åka och bada i sjön med ungarna. Ha picnic på nått mysigt ställe. Äta glass i mängder. Njuta av varma sköna dagar. Jag hoppas verkligen att det blir en lagom varm sommar och inte en sommar som regnar bort.


Kände att jag behövde lite inspiration förut då vissa dagar känns rätt tunga ibland. Läste på Erik Ståhls facebooksida och hittade det här textavsnittet: "Det är måndag idag, älskar måndagar. Det är som ett vitt oskrivet blad där jag äger pennan och kan kladda bäst jag vill. Härliga måndag. Hoppas din blir lika bra som min kommer bli."  Erik har en grymt härlig och sund syn på livet. Jag önskar att jag orkade ha samma positiva inställning i allt som sker. Ska försöka bli bättre på det. 



Nu ska jag kolla på dagens inspelade avsnitt av Top Model Sverige. Kanske ta en kopp te också. Ja så får det bli. Alla andra familjemedlemmar har gått och lagt sig men jag har iaf hundens sällskap. Hoppas att ni får sova gott. Ses!

Av Heidi Månsson - 14 april 2014 15:30

Sådär ja. Det är tur att vi bor i hus och har egen tvättstuga! Det fanns ju en hel del tvätt och det är ju skönt att få undan det innan avfärd plus att det är skönt att kunna välja bland mycket rena kläder när man ska välja vad som ska följa med i resväskan :=)  Jag har börjat jobba på att få tvättberget att minska lite och tänkte väl hinna med att köra några maskiner idag.


I övrigt tänker jag inte göra så mycket mer än att försöka ta det lugnt. Jag har ont i foten och känner att belastningen på den är stor nog ändå. Blev lite sugen på att sticka till gymmet i kväll men jag ska INTE utmana ödet. Jag ska jobba rätt mycket denna veckan så det är ju bra om foten håller resten av veckan...


Nu ska jag snart hämta hem min tös från dagis. Vi ses! Trevlig måndagskväll önskar jag er <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards