Alla inlägg den 15 april 2014

Av Heidi Månsson - 15 april 2014 11:30

Barnprogram är av varierande kvalite och vissa av de som Linnea tittar på tycker jag inte är nått att ha alls och sen så finns det vissa som är jättebra. Det ska vara fint tecknat tycker jag och det får gärna vara nått pedagogiskt budskap i det hela. Det får gärna vara lite högre kvalite på det hela. Linnea själv är inte så kräsen. Hon tittar på det mesta helt enkelt. Ibland sitter jag där och undrar vad i hundan hon tycker är bra med det som visas. Vissa dagar tackar jag min lyckliga stjärna för att hon gillar just det där programet som jag dagen innan tyckte att hon kunde sluta titta på! Hehe. Som supertrion. Ååååå så störigt program!! Men oj så bra att det finns! Prova på att ha ett barn med "trots" och så börjar ni sjunga ledmotivet till Supertrion och så bara säger det "poff" så är det trotsiga humöret borta :)  Kan ni inte Supertrionsången?? Lär er den NU ;) Hade tänkt att länka till låttexten men nu hittade jag den inte så ni får spana in den själva. Hela programet går iaf ut på att tre stycken djur ska utföra diverse uppdrag och under programets gång så sjunger och dansar de. De sjunger tex om hur bra det är med teamwork och detta har vi och Linnea snappat upp. Så fort hon börjar strula lite med nått som ska göras så börjar vi sjunga -"Vad funkar bäst? Teamwork! Vad funkar bäst? Teamwork!"  Linnea kan växla från "vill-och-ska-och-tänker-inte-hjälpa-till-alls-läget till "ja-visst-ska-jag-göra-det-läget" på typ en halv sekund :)) Titta gärna på programmet med era barn och testa sen denna metod när trotset kommer fram. Skriv gärna en kommentar och berätta om det funkade hos er också :)


Idag ska jag uträtta lite ärenden innan det är dax att jobba. Ska bara lyckas få tummen ur... Den satt långt inne just nu. Sitter bra här framför datorn. Har egentligen ingen jättelust att ge mig iväg någonstanns men det är väl bara till å gilla läget.


Först måste jag ju visa en bild på min fina tös :)  Dagens outfit är loppisfynd alltihopa och kostade 35:- totalt. Älskar att hitta fina begagnade plagg :))

 


Nä jag får väl ge mig iväg så jag hinner med allt som ska göras. Hoppas att ni får en trevlig tisdag! Kram

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards