Alla inlägg den 30 april 2014

Av Heidi Månsson - 30 april 2014 16:24

Jahapp då var det dax för en av årets "supa-skallen-i-bitar-och-skjuta-raketer-hela-kvällen-högtider". Hehe. Ja inte för alla men Valborgsmässoafton är ju en av de kvällar på året som polisen fasar för så det lär väl finnas en anledning till det kanske? Vi får väl hoppas att denna kvällen kan bli en sådan där allt går lugnt och fint till och att det bara firas så där lagom mycket så att det inte blir några knivslagsmål, drukningsolyckor, trafikolyckor pga fyllekörningar osv. Här hemma blir det väldigt lugnt iaf. Jag lär ju antingen ligga i sängen eller på soffan heeeeeeela kvällen. Mår ju fortfarande riktigt riktigt dåligt. Robin lär ju bli hemma med mig ikväll. Linnea är pigg igen så hon ska väl gå till Majbrasan uppe vid TiF-gården med sin pappa. Bra att nån i familjen kan gå dit iaf :=)


Från en sak till en annan. Min datormus har börjat att strula. Den har ju åkt i golvet några gånger för mycket kanske... Varje gång som jag somnar vid datorn (och tro mig - det händer OFTA!!) så åker musen i golvet. Av någon anledning så lyckas jag med det konsstycket att slänga den i golvet och jag vaknar av smällen. Sätter i batterierna och sätter dit batteriluckan igen. Provar att sitta en stund till vid datorn. Resultatet blir ofta detsamma igen och det är oftast då jag ger upp. Nu har jag haft denna datormusen i några år så den börjar väl ge upp. Skulle behöva köpa en ny så det får väl bli en tur till elgiganten eller nått sådant inom snar framtid. Den kostade ju hela 49 spänn så det kan jag väl överleva.

Allra helst skulle jag vilja ha råd med att köpa en helt ny dator. Nä jag har INTE lyckats slänga datorn i golvet...så illa är det inte, hehe. Nej den är gammal och sleten. Seg som tusan. Hade varit nice med en ny. Får dock vänta tills jag och mannen har fast jobb båda två så att det finns täckning för att köpa sådan dyra saker. Jag får nöja mig med det lilla - en ny datormus är väl inte fy skam!? ;)


Jag skrev in en sak i min målbok igår. Fotokurs. Jag skulle så väldigt gärna vilja gå en fotokurs med min digitalkamera och lära mig mer än bara basics. Jag skulle vilja veta vad alla knappar är till för och allt man ska tänka på för att få det bästa ur kameran i varje fotosituation. Vet att bland annat medborgarskolan brukar hålla i olika fotokurser. Det är iaf ett av mina mål och det ska väl inte vara allt för svårt att uppnå? :=))


Nä nu orkar jag inte sitta här längre. Puss på er!

Av Heidi Månsson - 30 april 2014 00:49

Ja vad ska man säga? Då var det dax igen... Vi lyckades inte skicka vidare alla baciller och basilusker med tåget utan dom följde med till vår adress och bosatte sig här. Linnea, Robin och jag blev drabbade. Jag har varit totalt däckade sedan igår vid lunchtid och det går bara rent åt fanders utför kan jag ju säga. Bara på nån timme nu så har halsen börjat göra fruktansvärt mycket mer ont än den gjorde innan och då hade jag redan rejält ont i den. Vet inte vart detta ska sluta. Just nu ser jag inte fram emot att inta liggläge i sängen för det täpper ju till ännu mera i den positionen. Hade föredragit att sova sittandes inatt. Vet inte hur jag ska lyckas med det utan att nacken ska ta stryk bara...

Jag försöker tänka positivt och se framför mig hur dessa bacillerna lämnar min kropp väldigt snart men jag lyckas inte så bra. Kommer nog ligga däckad i ett par dagar.


Fick ringa till jobbet och sjukanmäla mig tidigare idag. Igen. Känns som att jag har gjort det där ett antal gånger detta halvåret och då är vi fortfarande bara inne i April. Suck! Jag vill inte vara den som får ryktet om mig att inte kunna sköta mitt jobb pga för mycket sjukdagar men det ser ju inte bra ut just nu. Missar både onsdag och torsdag men sen är jag ledig några dagar så jag hinner förhoppningsvis kurera mig under dessa dagar nu. Håll tummarna!! Vill kunna sköta mitt jobb.


Tänkte på en sak förut. Har du några mål och drömmar? Har du nån lista någonstanns där du skriver upp saker som du vill uppleva och göra innan du blir för gammal eller dör? Bär du på någon hemlighet innerst inne? Nån hemlighet om någon plats du vill besöka eller kanske någon människa som du vill söka upp men som du inte vågar kontakta? Kanske har du något yrke som du ville prova på men du puttar dom tankarna åt sidan för du är "för gammal för att sätta dig i skolbänken nu" eller har du någon annan ursäkt för nått som du egentligen vill göra? Är du för feg för att ta klivet ut? Är det allt för mycket comfort zone för dig? Du vet väl att det blir som du tänker?? Vågar du sätta upp mål och drömmar så faller de förr eller senare in. Vågar du inte ens säga dom högt för dig själv så kommer de aldrig att bli så. Du måste våga. Våga tro på dig själv!

Jag hade en gång i tiden en målbok där jag skrev ner allt det där som jag ville åstakomma med mitt liv, platser jag ville besöka, saker jag ville göra. Den har jag inte kvar. Jag ska ta tag i det där och skriva en ny. Jag har en del saker som jag redan kan bocka av och fler ska det bli :)  Kom ihåg - det blir som du tänker!!

Ja jag vet - det låter lite väl flummigt och ni får tro vad ni vill men jag vet vad jag har sett med människor som har sina mål & drömmar klart för sig respektive de som bara vandrar omkring i mörkret. Vem av dom är du? Dax att börja skriva va? :)


Nä nu ska jag gå å sova. Eller ja - försöka iaf. God natt.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards