Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Heidi Månsson - 1 maj 2014 23:59

Just nu går jag längst med Memory Laine. Jag håller på att återupptäcka gamla godingar som håller på att glömmas bort. Finns ju till exempel inom musiken huuuuuur många låtar som helst som man lyssnade på som ung/yngre och som man nu inte har lyssnat på på ganska många år. Jag hittade lite gamla sköna godingar med Phil Collins som just nu spelas i mina lurar. Jag har många fina minnen som jag bevarar väl och som jag kan ta fram när jag lyssnar på ett utav musikens underbarn - Phil Collins. Han har gjort så sjukt mycket bra musik. Leta fram lite mysiga låtar med Phil och luta dig tillbaka och bara njut! Har du turen och lyckas få höra nått av hans grymma trumsolon eller trumduetter så kan jag bara gratulera :)  De går inte av för hackor! Gör ju inte ont att lyssna på hans sköna stämma heller så välj vilken låt du vill - chansen att du gillar den är rätt stor :o)


Hittade en direktlänk till duetten med endast trummor, två av de bästa trummisarna genom tiderna. Lyssna och njut. Känner du spagettiarmarna efter de 6 minuterna med trummande i det tempot? Hehe.

 Om inte länken funkade så sök på Spotify efter Genesis och "Drum Duett - Live".


Jag skulle ju gå och lägga mig och titta på surfplattan förut idag. Jo jag gick och la mig men någon surfplatta blev det aldrig tal om. Ögonen ville sjunka ihop så fort jag intog sängläge så jag erkände mig besegrad och slocknade väl innan jag han reagera. Sov väl några timmar iaf innan jag vaknade och kände att det gjorde ont av att ha legat för mycket de senaste dygnen. Fick upp och hoppa och för att få igång blodcirkulationen lite så dammsög jag. Ja varför inte slå två flugor på en smäll? Det behövdes verkligen för nu har väl hunden börjat komma in i en fällperiod igen. Jag dammsög nästan hela övervåningen men pallade inte riktigt med allt så maken fick ta resten. Sen tog jag en välbehövlig dusch och på med nya mjukiskläder. Såååå skönt. Efter det passet var jag dock helt slut men kunde inte gå och lägga mig igen för det gjorde för ont i kroppen så jag har faktiskt varit vaken sedan dess och suttit upp nästan hela tiden. Stort framsteg. Skönt om det börjar vända nu!


Fredrik och Linnea tog med sig Izzie ner till Hovdala förut idag och rastade av henne där. De gick bort till trädkojan och kikade och sen blev det ett besök i inhägnaden innan Izzie fick doppa sig i Finjasjön lite :)  Mysigt!


I övrigt har det väl inte hänt sådär väldans mycket här hemma. Jo förresten - nu under kvällen så var det ju final i Top Model Sverige och det såg jag ju. Har ju sett alla avsnitt i denna säsongen och jag måste ju säga att jag blev sjukt besviken på vem som vann. Trodde verkligen att segern skulle gå till den som verkade ha bäst inställning och attityd utav dom två. Surt att se en dålig förebild få vinna. Det är ju dock inte alltid så att det är ettan det går bäst för sedan - det har vi ju sett exempel på i andra sammanhang. Hejja Ellinor - hoppas att du lyckas "trots" att du "bara" blev tvåa. Jag hejjar absolut på dig!! 

Såg iaf att nya avsnitt av Americas Top Model börjar på måndag så då börjar vi kolla igen då :)  Visst, det är inte sverige som tävlar men va fasen - i väntan på att det drar igång en ny säsong med svenskar så får man roa sig bäst man kan. Hehe.


Nä nu är klockan mycket igen. Dax att sova. Natti natti. 

Av Heidi Månsson - 1 maj 2014 12:00

Å helt plötsligt så blev jag supersugen på att sticka till gymmet. Bara för att jag inte kan. Men jag svär - när jag kommer ut på andra sidan sjukstugan, när bacillerna äntligen lämnar min kropp igen så är det jag som ska till gymmet!! Nu jäklar har suget kommit tillbaka och då gäller det att ta vara på tillfället. Just nu är det dock bara sängläge som gäller. Är tvärkass och har dessutom fått någon slags allergi-reaktion. Yeeeeaaaaah! What the hell, ska jag ändå vara dålig så kan jag väl ta all skit på en gång så är det förhoppningsvis över sen...?


Nu är det första maj och det är bara lite mer än en månad kvar och sen är det skolavslutning och dax för sommarlov för barnen. Härligt :=)  Jag hoppas att detta kommer bli en bra sommar! Det ska bli skönt att ha tre veckors semester också. Jag hoppas att det blir jättebra väder då så jag kan hitta på nått med barnen då. Tyvärr så kommer min man inte ha nån semester denna sommaren men det blir ju alltid nån dag här å där som han blir ledig. Förhoppningsvis får han någon lite längre lucka någonstanns så att vi kan hitta på nått tillsammans med barnen. Vore ju skoj om hela familjen kan vara samlad nått.

Jag är jättesugen på att försöka få ihop det så att vi kan åka till Liseberg, Tivoli, Lalandia eller Tropical Island eller nått liknande. För att det ska roa både 4-åringen och tonåringarna så får det ju antingen vara ett stort nöjesfält med karuseller eller så kanske nått av de där två äventyrsbaden skulle kunna funka. Tror ju inte att tex Legoland lockar de två stora lika mycket längre. Svårt när man har så stort hopp mellan ungarna, lite klurigare blir det ju allt. Nåja vi ska nog hitta nått som roar alla :o)  Får dock vänta ett tag så att vi kan skramla ihop lite slantar först men med lite pengar på väg in så ska vi väl kunna fixa det. Det är 4 år sedan vi var på Liseberg sist så det hade varit väldigt kul att åka dit och de har ju dessutom en ny berg-och-dalbana i år som heter Helix. Den verkar grym! Vill vill vill dit!!


Igår såg jag reklam för en film som kommer snart på bio. Den hette "Need for speed" och det kändes som om det skulle vara en dålig efterföljare på "Fast & Furious"-filmerna. Vet inte om det är tänkt att försöka härma på nått sätt men när det kommer en film i en genre så brukar det förr eller senare alltid dyka upp nån liknande. Får väl se vad som sägs när recensionerna kommer. Jag blev inte jätteimpad av trailern så jag tänker inte lägga pengar på att se den på bio men kommer den på tv så kan man kanske offra sig.


På tal om tv och film och sådant. Vi har fått hem våran nya box nu. Äntligen! Vi skaffade ju en boxerbox när vi hade flyttat in här och det är ju mer än 5 år sedan och vi har märkt att våran box håller på att lägga av. Efter lite letande efter nått bra erbjudande så hittade vi det hos Viasat först. Vi sa upp abonemanget hos Boxer och skulle så ansluta oss till Viasat. Det gick inte som det skulle. Hoppsan. Där stod vi med lite halvpanik då vi snart skulle vara utan tv helt. Som en skänk från ovan så var det Boxer som hörde av sig och frågade varför vi skulle säga upp abonemanget (naturligtvis hade de stenkoll på läget och hade perfekt tajming). Igår fick vi hem den nya boxen. Fredrik har redan kopplat in den och det känns jättebra. Nu vet vi att när den gamla kraschar totalt så har vi detta fixat och det är nog bara en fråga om dagar eller möjligtvis några veckor innan den gamla lägger av. 


Nä nu ska jag inta sängläge igen. Ska nog glo lite på Netflix på surfplattan. Det blir lagom ansträngande. Ha en skön första maj! Kram

Av Heidi Månsson - 1 maj 2014 00:02

Funderar du på vad ni ska ha på fredagsmyset? Börjar det bli tjatigt med tacos? Testa detta : "Friday Night Chicken från Dafgård".

#fridaynightchickenbuzz #buzzador


 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards