Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Heidi Månsson - 6 maj 2014 23:55

Grrrrrr! Jag är så less på tekniska apparater som inte funkar som de ska. Vi fick hem våran nya box från Boxer förra veckan och den strular redan. Grrrrrr!! Blir så trött på sånt. Vi har den gamla boxen kvar och den är fortfarande installerad så jag kan ju verkligen jämföra kvaliten på samma tv-program och alltså samma sändning genom att bara skifta vilken box jag tittar på. Med den nya så har vi bättre bild än den gamla men det gäller ju bara när boxen betér sig som den ska. När bilden håller på att flimmra fram och tillbaka hela tiden så hackar allting och så missar man vad som sägs. Det är ungefär som att höra varannat eller var tredje ord i en konversation. Det är så där lagom spännande... Jag kommer hålla mig till den gamla boxen så länge. Hellre lite "sämre" bild men med möjlighet att kunna se hela programet än massa program i HD-sändning (eller vad det nu är som gör bildkvaliten bättre) men ändå missa halva programet. Seems pointless to me.


Jag vilade och gjorde vad jag kunde idag för att få den onda halsen att bli bättre men det gick inte. Den blev dock inte sämre heller. Jag gick till jobbet och fick ihop fem timmar extra arbete som jag kan sätta upp på kompkontot och det är inte så dumt. Jag kom hem och mådde likadant som när jag gick. Fortsätter det såhär och inte blir värre så ska jag väl lyckas hantera detta denna gången. Håll tummarna! Helst blir jag av med skiten helt men mitt andrahandsval är status quo.

Jag vet att det är mycket tjatande om sjukdomar, förkylningar och skit men jag behöver få ur mig min frustration över detta just nu. Det kanske verkar som att jag gnäller mycket om att jag är sjuk men det är väl mest det att jag inte vet varför just jag ska drabbas hela tiden. Gör jag nått speciellt? Har jag gjort något ont för att förtjäna detta? (Ja en dum fråga - jag vet, hehe). Jag kurerar mig så gott jag kan nu och hoppas på det bästa. Ska sluta tjata om alla mina sjukdomar. Varje gång jag känner för att blogga om hur förkyld jag är så ska jag ta en kopp te istället. Eller njaaa, det funkar nog inte i längden för vet ni vad? Nackdelen med att dricka mycket te är att det rinner rakt igenom. Det blir liksom lite så här: -Hej. Välkomna till Stödgruppen för "Alla vi som är beroende av te". Mitt namn är Heidi "Juniorblåsan" Månsson och jag är beroende av te. Kan vi ta en kisspaus nu?? Bra - mötet börjar igen om två minuter.


Linnea har börjat sova oroligt på nätterna. Hon vänder och vrider på sig, hon piper och gnäller. Hon är ledsen och det verkar som att hon drömmer mycket. Jag vet inte var detta kom ifrån för så här höll hon inte på förut. Det är nu några nätter i rad som hon har hållt på så här så det kanske försvinner lika snabbt som det kom. Får hoppas på det iaf. Nu när man har en stor flicka på 4½ år så har man ju vant sig vid att få sova igen och minsta lilla som nattsömnen blir lite störd så går man runt och gäspar hela dagen efteråt, har stora påsar under ögonen och beteér sig som en zombie. Detta får mig att undra hur i hela friden man kan överleva bebistiden med vaken-nätter och amning/flaskmatning, kolik och annat skit som man kan få utstå under den första tiden. Jag har överlevt den tiden två gånger och skulle väl naturligtvis klara av den igen om det var tvunget men jisses vad jag blir vääääääldigt säker på att det inte kommer bli fler barn gjorda här hemma när jag tänker på just den biten. Å då har jag INTE behövt tampas med alla föräldrars skräck - kolik! Mina barn har skött sig bra på nätterna. Mer eller mindre. Eller? Hur var det nu egentligen? Joooo men visst har vi kommit lindrigt undan, absolut. Men ska sanningen fram så har det stundvis varit ganska kämpigt och det är väl tur att minnet sviker efter ett tag och att vi människor gallrar rätt så friskt och bara kommer ihåg sådant som vi vill komma ihåg. Annars hade väl ingen haft mer än ett barn...hehe. Jag hoppas för Linneas skull att hon får sova bättre så att hennes nattsömn inte blir rubbad allt för mycket. Inte så kul att gå på dagis och vara trött hela dagarna.


I morgon ska jag träffa bästa Annelie. Tjejsnack tjejsnack hela da´n :)  Sen ska jag väl försöka knåpa lite på sommarschemat till dagis också plus att jag tänkte försöka få tummen ur angående mitt fotoprojekt. Jag måååååååste verkligen komma igång med att framkalla bilder och jag måste göra alla säkerhetskopior på mina bilder. Ja jisses. Morgondagen kommer rusa förbi. Inga problem med att hitta nått att fylla dagarna med här inte. Nu ska det ju regna hela denna veckan typ, mer eller mindre, men sen när vädret är bättre så måste jag ta tag i allt utomhusarbete som vi har... Gaaaaaaah! Nä det orkar jag inte tänka på precis just nu så det förtränger vi en stund till. Har funkat bra hitentills, hehe ;)


Ska väl kanske gå och sova nu så att jag kommer upp ur sängen i morgon. Ses. Sov gott. Puss

Av Heidi Månsson - 6 maj 2014 08:43

Ja vad ska jag göra? Det är faktiskt inte mitt eget val. Det är faktiskt inte mitt fel. Jag kan inte styra över allt som händer. Visst kan man bita ihop ibland och ta en Alvedon och sen låtsas som att allt är bra men det funkar inte alltid. Ibland blir man däckad av de elaka bacillerna men nu har jag hört att när man är kommunalanställd så har man 6 sjukdagar per år. Ja det är uträknat så på nått sätt. Det finns naturligtvis ingen som kan förbjuda nån att vara sjuk och det är väl knappast så att det kommer nån och knackar på dörren och sen släpar ner en till jobbet i öronen om man sjukanmäler sig en sjunde dag heller men det är liksom någon form av riktlinje det där. Sex sjukdagar per år är inte mycket när man har dagisbarn som släpar hem allt. Ja skolbarn med för den delen. Sex sjukdagar är inte mycket när man dessutom jobbar inom vården och blir smittad genom jobbet också. Men sex sjukdagar är mycket när man ser det som så att vi som jobbar inom vården behövs på våra platser hela tiden för det är ju vi som ska vårda andra. Sex sjukdagar på ett år... ja det är maj månad och jag är väl låååååååångt förbi den gränsen. Nu får det räcka med sjukdomar! Och ändå sitter jag här med en hals som är svullen och röd och smärtan som kommer varje gång jag ska svälja är inte så rolig. Jag tänker INTE vara borta från jobbet nått mera pga sjukdom så jag får väl helt enkelt bita ihop. Förstår bara inte vad det är jag gör för fel? I söndags kände jag mig bättre så då ringde jag och sa att jag skulle jobba som vanligt på måndagen, alltså igår. I går morse när jag vaknade så var jag alldeles grötig i halsen igen och innan gårdagen var över så hade jag rätt så ont. I dag när jag vaknade så är jag mycket sämre igen. Vad är det frågan om?? Men som sagt - det är väl bara till å bita ihop. Blir jag inte frisk snart så får jag väl gå och kolla upp det.


Jag hade bestämt med Annelie att vi skulle träffas idag och fika och snacka skit, typ. Nu blir det inte så. Jag känner att det är dumt att åka iväg utan det är bättre att jag är hemma och kurerar mig. Ska nog ta och svepa in mig i fleecefilten, dricka maaaaaassor med te och ladda batterierna. Jag är egentligen ledig idag men ska hoppa in några timmar extra på jobbet i eftermiddag/kväll så det är ju bra om jag är fit for fight då :)


Nu är det äntligen klart för min del med sommaren och jobb. Jag fick schemat igår och jag är jättenöjd! :=) Det verkar bli en bra sommar. Nu ska bara Fredrik göra upp nått slags schema för hur han ska jobba i sommar och så kan vi ge dagis ett besked om hur mycket Linnea kommer behöva vara där i sommar. Äntligen! Det är ändå maj månad nu så jag förstår om dom vill veta.


Jag ska gå och fixa en stor kopp te nu och så ska jag titta på gårdagens avsnitt av nya säsongen med Top Model. Det är så skönt med inspelningsbar box! :))


Hoppas att ni får en bra tisdag mina vänner. Kram

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards