Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Heidi Månsson - 7 maj 2014 23:35

Barn är så härliga på så många sätt. Tänk om vi bara kunde gå fram till vem som helst och inte ens fråga "Ska vi leka?" och sen utan att invänta ett svar bara tuta och köra. Det är ju precis så som barn gör. De bara är så där härligt ärliga och okomplicerade. De säger vad de tycker och tänker, de gör sådant som faller dom in utan att analysera först osv. Tänk om vi vuxna hade deras sätt att tänka ibland. Tänk om vi inte var så stela och inrutade och alltid måste göra allt på ett så korrekt sätt. Vad är det som säger att deras sätt inte hade varit roligare ibland? Jaha vad har nu hänt tänker ni kanske nu. Jo det ska jag berätta - Linnea hade tänkt ut något alldeles fullständigt logiskt och hon hade en lösning på ett problem. Hon gjorde inte som vuxna då som alltid ska vara så tråkiga och sega, vuxna som alltid ska vela och fundera och planera. Vuxna som alltid ska säga "-Inte nu, det där får vi vänta lite med. Det där tar vi sen". Linnea tog tag i det direkt istället. Linnea tog chansen när hon såg den. Och så kommer vi tråkiga föräldrar och skäller på henne! När vi egentligen kanske bara borde se det från hennes synvinkel och göra det på hennes sätt. Eller nääää - i detta fallet så var det inte läge att se på det från en fyraårings point of view. Det var såhär att Linnea tyckte att tapeten i hallen skulle vara lila. Så vad gör en fyraåring som vill förändra nått och det helst NU. Jo denna fyraåring gick och hämtade en lila tuschpenna och började färglägga. Lite här och lite där. Så fullständigt logiskt. Om man är fyra år. När vi upptäckte detta så förklarade vi att det där var ju inte tillåtet och Linnea hon säger bara helt enkelt "-Men mamma jag ville att tapeten skulle vara lite snyggare, lite lila så där." Ja vad säger man. Det som är logiskt för den ena är inte logiskt för den andre...


Idag fick jag äntligen lite tid med "min andra hälft" Annelie ;) Ibland är det precis det som jag behöver. Vi kan prata om allt med varandra och det är så skönt med vänner som står ut med alla sidor som man råkar ha, både negativa och positiva. Det märks när vi har spenderat för lång tid ifrån varandra för då får vi abstinens båda två. Annelie - om du läser detta så ska du veta att du är en väldigt bra vän! Jag säger det nog alldeles för sällan men jag tror att du vet hur jag känner :=)


I morgon ska jag jobba lite på förmiddan och sen ska jag träffa en annan mycket god vän och kollega. Jennie och jag ska träffas och uträtta lite ärenden tillsammans och sen får vi se vad som händer på eftermiddan.


Jag mår mycket bättre i halsen idag och om allt går som jag vill så kanske jag kan dra till gymmet i morgon. Det vore skönt att komma igång igen. Får väl se vad som händer i morgon.


Lyssnar som vanligt på musik och just nu är det en av Darins nyaste låtar som spelas och jag måste säga att den var rätt så skön. Skönt gung i den liksom. Lyssna och njut:


Nä nu ger jag mig för ikväll. Synes! Sov gott :=)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards