Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Heidi Månsson - 9 maj 2014 22:30

Dumma dumma bindningstid. Dumma dumma klantiga jag. Dumma dumma telefontillverkare som gör telefoner så att de bara ska hålla i 1-2 år och dumma dumma telefonoperatörer som "lurar" på en allt skit hela tiden. Dumma dumma klantiga jag som nödvändigtvis skulle tappa telefonen. För jag måste ju erkänna att även om telefontillverkarna säkerligen gör telefonerna så att de bara ska hålla en viss tid för att man ska byta telefon ofta så att de kan tjäna pengar så finns det nog ingen som kan göra en mobil som håller för att slängas i klinkergolv... Jag har haft min telefon ganska länge nu och jag vill ha en ny. NU. Den börjar ge upp. Varför jag skulle tappa den i golvet när jag var uppe i Sundsvall på höstlovet för ca 6 månader sedan vet jag inte men jag vill iaf ha en ny nu. NU! Suck. Bara till å vänta tills abonemangstiden går ut så att jag kan förnya/förlänga eller vad tusan det heter. Visst kan jag gå in och skaffa en ny på ett annat abonemang men då blir det ju jäkligt dyrt för då ska jag ju betala för två å det tänker jag INTE göra. Nä det räcker med ett abonemang. Jag får snällt vänta tills jag slipper förhöjd månadsavgift och sånt skit för det tycker jag inte att jag har råd med. Finns roligare saker att lägga pengarna på. Helt klart!! :)  Men jag skulle ju vilja ha en ny telefon. Nu :=)  Så om någon vill ge mig en ny mobil så blir jag ju inte arg ;)  Någon? Nähäpp - taskmörtar! ;)  På min önskelista just nu står överst en ny mobiltelefon...


Nummer två på önskelistan: jag vill till Ullared nu. Det är dax att köpa lite sommarkläder tex och framförallt till stora grabben. Blir dyrt om jag ska köpa allt här hemma i stan och han har ju ingenting inför sommaren. Det närmar sig tex skolavslutning och han har ju inte nått snyggt att sätta på sig. Lillan har lite sommarkläder men det räcker inte hela vägen så det behöver kompletteras. Ja jag skulle absolut vilja ta en tripp inom snar framtid så vi får väl se om det kan bli av.


Nä nu längtar jag tills i morgon. Jag ska hejja på Sanna och jag tänker faktiskt rösta också. Det är lääääänge sedan jag betalade för nått sånt telefonsamtal eller sms för att rösta på nått men i morgon är det dax :=)) Sanna - älskade Sanna - lycka till i morgon!! Jag håller stenhårt på dig och du är grym!!

Om Sanna Nielsen vinner i morgon så det blir final i Sverige nästa år så vill jag definitivt gå på det. Då SKA jag gå på det. Det ska jag skriva upp i min målbok. I morgon ska jag hejja på allt jag kan från tv-soffan. Ser fram emot det. HEJJA SANNA!! :=)


Hoppas att ni får sova gott. Jag börjar jobba klockan 7 i morgon bitti så jag ska snart gå och lägga mig. Puss på er!

Av Heidi Månsson - 9 maj 2014 10:45

Sitter vid min lilla datorhörna och laddar upp för fullt inför helgen. Musiken flödar ur högtalarna och jag försöker ställa in mig på en högre energinivå men det vill sig inte. Jag är trött och sleten idag men jag ska jobbar heeeeeeela helgen så det är bara till att gilla läget :)  Som tur är så är jag iaf ledig lördag kväll när det är Eurovision Song Contest! Kan ju inte missa det nu när Sanna Nielsen ÄNTLIGEN har kommit med där. Hon har ju dessutom en riktigt riktigt bra låt så detta får man inte missa!!


Har ju Spotify igång och har nu lyssnat på Michael Jacksons skiva Escape. Han dog för fem år sedan men de har lyckats sammanställa en skiva med låtar som han har gjort förut men materialet har inte släppts tidigare. Vet inte vad jag ska tycka om det faktiskt. Är det sjysst att ta material från en artist som av någon anledning inte ville släppa låtarna på skiva när han levde för att han kanske inte var nöjd med resultatet? Nu när han inte kan säga hur han vill ha det så gör man en skiva av hans material. Nja - jag är inte helt säker på att jag stöttar detta. Jag kanske en är gnällig bitch men det är så jag känner. Jag tycker inte att skivan var speciellt bra så jag fortsätter att lyssna på det som MJ godkände och gav ut när han ff levde.


Igår var jag på Kasern Johnson (där omsorgsförvaltningen sitter) och skrev på anställningsavtal som gäller till och med 14-08-31. Känns väldigt skönt måste jag säga :=) Det är en stor stor fördel med att vara månadsanställd och ha ett schema att följa. Det känns så bra att kunna planera sin tid på ett helt annat sätt än innan då man aldrig visste när man skulle bli inringd.


Nä nu ska jag nog göra mig redo för jobb, vore bra om jag fick på mig nått annat än pyjamasen och så kanske jag ska äta nått.

Hoppas att ni får en bra fredag och helg! Kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards