Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Heidi Månsson - 11 maj 2014 22:59

Puuu och pust. Nu är jag lite trött och sleten. Efter en helg på jobbet så ska det bli skönt med två jobbfria dagar :)


Igår var det ju Eurovision Song Contest och det gick rätt så bra för Sanna Nielsen. Hon lyckades placera sig på en tredje plats och det är bra gjort. Synd att hon inte vann så klart men jag tycker att hon ska vara stolt över sig själv! Jag tycker inte att det fanns så många andra låtar som var så jättebra men å andra sidan så ska man ju komma ihåg att det egna landets bidrag har man ju hört måååååååånga gånger medans de andra ländernas bidrag har man oftast inte hört så många gånger, om man nu har hört de alls. I bland krävs det ju några repetioner för att en låt ska fastna och för att man ska upptäcka hur bra den är. Jag tycker att det fanns några låtar som var hyffsat bra och någon var helt okej men det var ingen som svepte in som en stormvind och tog över allt (förutom Sannas låt då såklart). Det fanns dock nån låt som lär spelas som en sommarplåga så det får vi ju vara beredda på. Nu dröjjer det dock ett år tills det är dax för det stora spektaklet nästa gång så nu kan vi andas ut ett tag :=)


Det är mitten på maj månad om några dagar och i morgon är det en månad kvar tills skolavslutning. Jag vet inte vad som hände med denna vårtermin för den har bara sprungit förbi mig tror jag. Det var nyss december och så tjoff så var det vår och tjoff så är det snart sommar. Jisses amalia vad fort det kan gå!

Jag vill till Ullared. Jag måste köpa sommarkläder till Robin och jag måste köpa nån kortärmad skjorta och nått par finbyxor som han kan ha på sig på skolavslutningen. Jag planerar och pusslar för att få ihop det men vi får väl se när och hur det blir avfärd dit.

När det gäller barnkläder och shopping så vet jag inte om jag har gjort nått dumt. Jag föll som en fura för ett par jättefina byxor till Linnea. Dom är verkligen jäääääääääättefina!! Och dom finns på H&M för en billig penning. Problemet är att dom är vita. Hur bra är det till en fyraåring???? Men kolla så fina dom är då:



Spana in detaljerna på fickorna:

 


På bakfickan är det också vitt spetstyg:

 

Dessa byxorna är ju så fina och jag tänkte att Linnea kunde ha dom som finbyxor. Å det finns ju vanish. Och vita byxor kan man ju bleka med klorin. Och de var ju inte så dyra... De kanske funkar en gång iaf. Tänk om det är skitväder på midsommarafton så att hon inte kan ha klänning då. DÅ kan det ju vara bra med ett par fina byxor och nån söt topp till. Å tänk så mycket man kan matcha med. Å dom satt ju jättebra på henne. Å sa jag att dom är fina?? Superfina. Ja nu är dom inköpta redan och så får vi väl se hur länge de får klara sig undan gräsfläckar/choklad/fågelskit/leriga tassavtryck från hunden/jordgubbar m.m Dumt köp? Säkerligen! Men de är ju snygga ;)


Nä klockan är mycket. Dax att sova och ladda upp inför en ny vecka. Vi ses. Kram!


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards