Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Lite om det och lite om detta :)

Av Heidi Månsson - 22 maj 2014 22:59

Puh och pust. Nu har jag suttit med Linneas sommarschema och försökt planera så gott det går. Det finns fortfarande några frågetecken i och med att jag jobbar blandat med dag, kväll och helg och Fredrik kommer jobba sent en del dagar i sommar. Han har två jobb i sommar som han ska kombinera och när han tuffar runt i glassbilen och levererar glass till mataffärerna så är det inga bekymmer för då kan han styra lite mera över sina tider. Det är de dagarna som han ska ha ansvar för stängningen i glassvagnen på stadens torg som det blir lite värre. Nu har jag iaf kunnat göra schemat hyffsat färdigt och så får vi reda ut de där frågetecknen lite senare. Detta är bättre än inget och jag har haft så enormt dåligt samvete över att inte kunna lämna in detta förrän nu men nu har jag gjort vad jag kan göra.

Det glädjer mig iaf att se på schemat och kunna konstatera att Linnea blir mycket ledig i sommar trots allt :=)  Utav 12 veckor är hon helt ledig i fem av dom. Även om det inte är fem veckor i sträck så är det ändå bra. Sedan är det ju lite strödagar här och där då hon blir ledig. Det är väl den stora fördelen med att jobba kväll och helg ibland.


I går hade Linnea och jag en jättemysig dag :)  Vi tog bland annat en runda till lekparken och grävde i sanden, gjorde sandkakor, gungade, lekte på gungbrädan, åkte rutchkana och njöt. Linnea sa flera gånger att hon tyckte att det var en toppendag :)  Jag kom på att det var väääääääldigt länge sen vi var i lekparken. Det kändes inte så bra men det får vi ändra på nu när den härliga årstiden är här!!

När vi kom hem så slök vi en varsin glass och sen varvade vi lek med lite nytta. När det är så fint väder som det var igår (och idag med för den delen) så vill jag passa på att tvätta MASSOR med tvätt för att det ska kunna hänga ute och torka. Men då är vi där igen - leka med barnet eller hålla på med viktiga sysslor? Tids nog så är hon så stor så att hon inte vill vara med mig ändå och då får jag all tid i världen till att tvätta och allt det där. Så länge får jag försöka varva sysslorna lite med leken med tösen så att vi inte får allt för stora tvättberg iaf...hehe.


Tyvärr så är det nu mannens tur att leka sjukstuga. Han blev dålig natten till igår och har nu gått runt och snörvlat här hemma i två dagar alltså. I morgon var det tänkt att hela familjen skulle packa in sig i bilen och tuffa till de småländska skogarna för att hälsa på släktingarna där men gubben får stanna hemma och kurera sig så tar jag barnen och far själv. Typiskt nog så ska det vara fint väder i morgon och på söndag men lördag ska det regna. Ja ja det blir nog bra ändå.


Nä nu ska jag glutta lite på tv innan det blir sovdax. Ha de gott och sussa sött :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards