Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Orättvist tyckte Linnea och ville välja dag!

Av Heidi Månsson - 25 maj 2014 01:15

Redan i torsdags, alltså dagen innan jag och Linnea och Robin skulle åka till Värnamo, så berättade jag för Linnea att på söndag är det nått som heter Mors dag. Jag förklarade vad det är och så sa jag att vi borde hitta på en mormors dag (och sedan också morfars dag/farmors/farfars dag osv så att alla får en varsin dag) och det nappade Linnea på. Vi kom överrens om att vi skulle ge mormor blommor och att vi även skulle baka nått som vi kunde bjuda på.

Idag på förmiddan gav jag mig iväg för att handla ingredienser och jag hittade en fin blomma som var dekorerad lite somrigt och fint och planterad i fin kruka och allt. Jag köpte saker så att jag kunde göra en tårta som jag hade hittat recept till på Tasteline.com. Jag for "hem" och slängde ihop tårtan och sen fikade vi på den på eftermiddan. Gott! Den blev ju helt klart godkänd eftersom den nästan tog slut och vi är ju bara 5 personer som delade på en hel stor tårta...


Det hade regnat nästan hela dagen och både Carin och jag kände att det vore läge att gå på en liten runda då vi hade varit lite "instängda" här hemma pga vädret. Vi höll oss redo och så äntligen slutade det att regna! Vi fick med oss Linnea och så tog vi en promenad. Vi avslutade en lagom lång runda med ett besök i en lekpark och då det inte hade kommit en enda droppe regn när vi var ute så han det torka upp på lekplatsen. Linnea fick äntligen klättra, gunga, åka kana och göra av med lite överskottsenergi :)  Robin var också med en stund på lekplatsen och det är så härligt att se när de två syskonen busar med varandra! <3


I morgon ska det vara finare väder igen så vi ska dra iväg på nya äventyr. På kvällen kör vi hem igen. Helgerna bara rusar förbi... Nu rusar natten förbi så jag ska försöka sova lite. Natti natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards