Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Heidi Månsson - 4 juni 2014 22:50

Ett år har gått. Ett helt år! Vi fixade det och det känns helt sjukt så här i efterhand. Hur han vi med? Hur orkade vi? Hur många timmar sömn fick vi egentligen per natt? Det kan ju inte ha varit mycket... Tre terminer med massor med plugg. Full rulle hela tiden. Praktik. Timvikarie samtidigt. Inringda hur som helst med kort varsel. Långa dagar på skolan. Långa dagar på dagis/skola+fritids för alla barn som hade någon förälder i klassen. Kaos i huvudet pga alla uppgifter som skulle göras, prov som de skulle läsas till osv. Shit! Vi som pluggar/jobbar/har familj att ta hand om osv - ja vad ska man säga mer än att rent ut sagt säga: Vi gör det jäkligt bra!! Våran klass var en sjukt bra klass och jag hade jäkligt roligt under studietiden också :=)  Det är redan ett år sedan vi fick våra betyg. Det är redan ett år sedan vi firade loss på kvällen och nu försöker vi planera för en återträff. Svårt att få ihop det så att alla kan men nått ska vi väl kunna ordna hoppas jag. Vi är undersköterskor inom äldreomsorgen alternativt akutvården och vi är habiliteringsassistenter inom funktionshinderområdet och vi är vårdare inom psykiatrin och vi är bra! Vad vore vården utan oss (om man nu får vara lite kaxig)?? Jag ångrar INTE att jag pluggade till detta! Funderar du på att läsa vård och omsorg? Tveka inte. Läs och förhoppningsvis blir du en av dom som försöker hjälpa till med att ta hand om de som inte klarar sig utan hjälp. Förhoppningsvis blir du en av de som får stora leenden när du kommer för att hjälpa till. Förhoppningsvis så blir du en av dom som får höra goda ord från glada anhöriga. Förhoppningsvis så blir du en av dom som kan ta det negativa som förekommer med en klackspark för att DU VET att DU gör DITT BÄSTA. Det är det som räknas och det är fler sådana som behövs inom vården. Jag är så glad att jag tog beslutet att läsa på Flexvux och att jag fick chansen. Jag är glad för att jag hamnade i en jättebra klass! Ett år har gått och jag är glad... :=)


Tack <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards