Direktlänk till inlägg 15 juli 2014

Lite om ditt och lite om datt.

Av Heidi Månsson - 15 juli 2014 21:39

Jag känner mig stressad. Jag vet inte varför för jag har ingen anledning, inte vad jag vet iaf... Men jag känner mig hela tiden stressad. Det är precis som att jag har glömt nått viktigt eller att jag har nått projekt hängande över mig som måste bli klart nu men det har jag ju inte. Inte vad jag vet iaf... Jag har en olustig känsla av att något ska hända och att jag kommer få panik och liksom stressa över nått jag inte har gjort när jag borde. Olustigt var ordet! Jag har försökt gå igenom allt möjligt i huvudet och jag kan verkligen inte komma på nått som jag har glömt som jag inte fick glömma. Nån som fattar vad jag menar? Så mycket som jag svamlar i detta inlägg så fattar jag knappt själv längre, hehe. Nå ja, jag får försöka koppla bort den där stresskänslan och softa. Jag har ju trots allt ledigt idag och har hela kvällen kvar att njuta av det :)


Idag har Linnea och jag gjort lite allt möjligt men inget särskilt. Det blev en lugn morgon/förmiddag här hemma och sen hjälpte vi Fredrik med att hämta den gamle bilen ute i Tjörnarp och köra den till skroten. Så skönt att ha det fixat! Jag kommer INTE sakna den gamla skrothögen!!

Sen blev det en sen lunch här hemma och sen en tur in till stan. Linnea ville köpa sig en kokbok för sina egna pengar så det fick hon :)  Vi kikade på bokhandeln och där hittade hon en bok men det var mera för bakning än matlagning men det gick ju bra det med :=)) De kokböckerna som fanns där och som var för barn var nog för lite större barn så detta blev nog mer lagom. Vi ska prova att baka nått nån dag å så får vi väl skriva en liten recension och sätta betyg på den sedan :) Det får dock vara någon dag när jag är ledig så att tid och energi finns till det projektet. Fortsättning följer!


Jag fick den nya Elloskatalogen i postlådan här om dagen och jag satt och kikade lite i den igår kväll. Jag hittade sååååå mycket fint som jag skulle vilja ha, speciellt inredningsgrejjer som kuddar, gardiner och tavlor, filtar och prydnadssaker m.m Jag skulle vilja inreda med lite andra möbler och måla/tapetsera om så att jag får det precis som jag vill ha det. Det hade varit rätt nice att vinna en stor summa pengar och få gå loss på inredningen. Jag vet precis i huvudet hur jag vill ha det men det kostar ju och det lär väl dröjja några år innan det finns pengar att lägga på sådant som inte är högsta prio direkt. Drömma kan man ju alltid dock :o)


Nä nu tror jag att jag ska sy lite korsstygn faktiskt. Det var länge sedan jag sydde och suget har börjat komma tillbaka så då får man ju passa på.

Simma lugnt och sov gott när det är dax. Over and out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards