Alla inlägg den 23 juli 2014

Av Heidi Månsson - 23 juli 2014 01:41

Jo men tjenare! Jodå jag lever. Tror jag. Jag ska nog inte känna efter för mycket just nu för då kanske det kommer någon negativ kommentar om värmeböljan som kom nu och det vill jag ju INTE...eller? Vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på för jag tycker ju om sol och värme - när jag är LEDIG och kan SOLA och BADA! När jag ska jobba tycker jag INTE om värme och att höra alla andra prata om sol och bad. Grrrr. Hehe. Det är väl så för alla så jag är ju knappast unik på den fronten kan jag gissa... I morgon börjar jag inte jobba förrän kl 16:00 så i morgon blir det sol och bad!!! På torsdag är jag ledig så då blir det - rätt gissat - sol och bad!!! :)


I fredags efter det att jag hade slutat jobbet kl 13 så for jag hem, vi slängde i oss lite lunch och sen drog vi till Värnamo över helgen. Robins faster Lena kom hem och hälsade på så då samlades övriga familjen för att välkomna henne till Sverige :o) Det var varmt i Värnamo med så på lördagen badade vi (i Prostsjön) och på söndagen tog vi en favorit i repris så det blev Prostsjön då med. På söndag kväll åkte vi hem igen men det var utan våran Robin. Han ville stanna i Värnamo och hålla koll på sin Lena så det fick han göra (det var faktiskt planerat så). Jag ska hämta hem honom snart igen som tur är ;)


På söndagskvällen när vi kom hem från de småländska skogarna så hade det (helt plötsligt, hihi) blivit bestämt att en kompis från Värnamo skulle komma på besök här hos oss i Hässleholm och hon skulle stanna tills på torsdag kväll. Jag han väl knappt komma innanför dörren här hemma innan jag började städa. plocka och röjja. Vi var hemma vid 21-tiden på söndag kvällen. Jag rusade runt och tillslut var jag tvungen att känna mig besegrad. Jag kan inte hinna med hur mycket som helst jag heller... På mådagen jobbade jag 7-16 och han hämta lilla tösen på dagis, sticka hem och rasta hunden en snabbis och sen köra till tågstationen för att möta upp Tuija. Hemmet var en röra och allt kändes lite halvfärdigt men så är det ibland :=)

Tuija hjälper till att passa Linnea de timmar som jag och gubben jobbar och däremellan så är det full rulle. Det är skönt att ha goa vänner!


Idag har jag jobbat 13-21 och sen hämtade vi upp faster Lena på tågstationen. Hon behövde någonstanns att sova i natt då hon ska åka till Kastrup rätt så tidigt i morgon och det var smidigare att utgå ifrån Hässleholm än från Värnamo då. Ibland är det bra att bo "längs med" stambanan.


Ja i morgon jobbar jag ju 16-22 och innan dess så ska jag först upp och köra Lena till tågstationen och sen ska Tuija, jag och Linnea dra till stranden och baaaaaaaaadaaaaaaaaa. Dax att gå och sova tror jag. Natti natti i värmen. C U.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards