Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Heidi Månsson - 27 juli 2014 23:29

Jag har ställt frågan förr men jag ställer väl den igen...varför varför varför gör jag upp planer när de ändå aldrig blir som jag vill? Hehe. Jag kan lika gärna bli en utav dom som alltid vaknar och tar dan som den kommer jag också. Eller nääääää - det skulle aldrig funka! Jag har alltid varit en planerande människa och kommer alltid vara en planerande människa. Det är väl nästan så att jag kommer ringa begravningsbyrån och boka in allt själv den dagen det är dax. Skulle inte förvåna mig! Jag jobbade 13-21 idag, jobbet drog över lite och sen körde jag in till stan för att tanka bilen och förbereda inför morgondagens bilfärd. Precis när jag svänger in i Tormestorp igen så ringer mobilen. Jobbet som ringer. En som har sjukanmält sig som skulle ha jobbat i morgon. Kan jag jobba? Ja det KAN jag. VILL jag jobba? Nä egentligen inte. Jag hade andra planer. Vad svarar jag? Ja jag kommer kl 07:00 i morgon... Kände väl inte direkt att det var läge att börja ringa runt till timmisarna strax innan 22 på kvällen. Jag ska alltså snart gå å lägga mig och sen upp och studsa i morgon. Hoppas att ni får en god natts sömn och en bra start på nästa vecka i morgon.


Puss & Kram!

Av Heidi Månsson - 27 juli 2014 11:03

Jahapp - där blev det bara jag och hunden hemma för nu stack min man och våran minsta trollunge till Tomelilla för att stå och sälja glass på nått event med hästar. De var där igår och det hade gått bra på alla sätt och vis så då hoppas vi på en repris idag. Linnea är så duktig och man blir ju så stolt när man får höra att hon sköter sig exemplariskt och att andra säger att hon är duktig och fin tjej :=) Det värmer i ett mammahjärta!


Jag fick en välbehövlig sovmorgon idag och det var riktigt riktigt skönt. Jag vinkade av gubben och dottern och nu sitter jag här och slappar för att ladda batterierna inför den rätt så långa jobbturen som väntar. Det poppas musik (som vanligt) och fläkten snurrar för fullt. Det är redan 26°C i skuggan, alla fönster och dörrar är på vid gavel så huset luftas igenom lite innan jag ska gå och måste bomma igen. Jag hade gärna varit ledig idag känner jag men jag är ju ledig i morgon så jag ska inte "gnälla" för mycket kanske :o)


Jag vill åka till Ullared. Hösten är snart här och jag vill dit för att köpa alla födelsedagspresenter till alla som fyller år under hösten och vintern. Det kommer behövas höst och vinterkläder till barnen också och det är inte så billigt så det vore ju inte så dumt med en tur till Gekås... Nu är det länge sedan jag var där men vi får väl se hur det blir med det där. Det är inte alltid så lätt att få till en tripp dit, speciellt inte om man ska ha sällskap för det är nästan alltid så att den eller de som man vill åka med inte kan när jag kan och tvärtom. Kanske får försöka pricka in en bussresa med jobbet istället? Jag får fundera vidare på det där. Fortsättning följer.


Nä jag känner hur magen kurrar så jag får nog äta lite frukost nu. Hoppas att ni får en bra söndag. Kram kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards