Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Heidi Månsson - 3 augusti 2014 21:41

Då var det dax - början på augusti är äntligen här och min andra semester denna sommaren har börjat :) Från början skulle jag bara ha tre veckor i början på sommaren men sen visade det sig att det fanns fler semesterdagar att ta ut än vad jag hade räknat med och det kan vara rätt skönt inför hösten att ha fått en bonussemester liksom. Det var tre arbetsdagar på 1½ vecka som jag fick ta semester för och det kan det ju vara värt :=)  Jag, Robin och Linnea drar till Sundsvall för att träffa den goa familjen Lind/Sandström och vi vill ju gärna se deras nybyggda hus också. Det är alltid kul att se hur vännerna bor för då när man pratar med dom i telefon så kan man liksom se det framför sig. Det ska bli så enormt kul att åka dit när det är sommar också för det finns liksom mer att göra och det är lättare att roa barnen utomhus om vädret är fint och man inte behöver bylsa på sig så mycket kläder.


Vi påbörjar tågresan i morgon men kommer faktiskt ta ett stopp i vår huvudstad. Det blir en natt på Scandic (det var billigare än vandrarhem till och med, helt sjukt ju!) och vi får se om vi hinner hitta på nått skoj och vad det blir för nått. Jag har lite lösa planer men inte så mycket spikat ännu så vi får väl se om vi kan roa barnen med nått som inte kostar allt för mycket. Gröna Lund blir det tyvärr inte iaf...


Packningen är klar och väskorna står och väntar i hallen. Jag trodde att jag skulle kunna packa med lite mindre kläder/saker nu när det är sommar men vi har lika mycket med oss som vi brukar tror jag. Det är ju ändå så här att när sådana här värmeböljor pågår så vill iaf jag kunna byta kläder varje dag och på sommaren så har ju barnen inga ytterkläder som tar emot den värsta smutsen som de har på våren/hösten/vintern. När det är ca 30°C hela tiden så blir det lite för bra så som sagt så packar jag gärna ner några tröjor för mycket. Det jag har packat fick plats utan några problem med att stänga väskorna, hehe :=))


Nä nu ska jag kika lite på Netflix innan det är dax att sova. Jag kommer nog inte kunna sova i natt men det tar jag väl ikapp på tåget som jag brukar ;)

Fortsatt trevlig söndag kväll. C U.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards