Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Heidi Månsson - 16 augusti 2014 00:55

Ja nu har jag äntligen funnit tid och ro till att uppdatera min blogg så nu kommer det äntligen en uppdatering. Bonussemestern på 1½ vecka spenderades i Sundsvall (ifall någon nu missat det) och det var full rulle som vanligt men det var så kul och vi hade det riktigt bra! 


Den 4/8 - Vi lämnade Hässleholm vid 10-tiden och kom fram till Stockholm strax innan 14. Den första delsträckan var inte så rolig då Linnea fick åksjuka. Flera utbrott då plaspåsen var en god vän men sen tillslut så fick vi kliva av tåget och åksjukan var som bortblåst!

Det blev en lunch på ett snabbmatshak för någon tid fanns inte till något annat. Sen var det stress i kubik för att hinna med vad som skulle hinnas med. Kan inte avslöja nått mer just nu men det var en spännande måndag! Mer info kommer senare.

Lite senare kunde vi hämta våra väskor och åka och checka in på hotellet. Det var ca 35 grader varmt så efter en stunds vila på rummet och lite uppfräschning så blev det till att äta lite kvällsmat och sen blev det en lugn kväll på hotellet. Vi orkade liksom inte mer än så. Tyvärr.


5/8 - Vi njöt av en Scandicfrukost och hade en hyffsat lugn morgon innan vi checkade ut. Tog oss till Centralstationen och låste in väskorna igen. Vi hade tre timmar på oss innan vi skulle vara tillbaka för att åka vidare norrut och under den tiden skulle vi hinna äta lunch också. Det blev inte så mycket gjort annat än att kika lite i affärer. Där fanns det åtminstonde luftkonditionering... Behöver jag nämna att vad barnen skulle vilja roa sig med och vad jag ville hitta på inte riktigt var samma sak? Ska jag pausa i huvudstaden fler gånger så ska det vara antingen utan barnen eller bättre tajming på när vi anländer och ska åka. Att ha ett dygn från kl 14 till 14 dagen efter var liksom ingen höjdare. Dessutom vädret... 35 grader och gassande sol var lite väl bra.

På tisdag kväll kom vi äntligen fram till ett soligt och fint Sundsvall och äntligen fick träffa våra goa vänner Jenny, Morgan, Hannes och Oliver. Så underbart!!


6/8 - Vi åkte och badade allihopa i en jättefin sjö med barnvänligt upplägg. Det var ju "bara" 27 grader i luften den dagen och det var säkerligen 23 i vattnet. Skööööööönt. Jag, Robin, Linnea och Hannes var i nästan hela tiden. Oliver var i rätt mycket men badkrukorna Jenny & Mogge vågade ju knappt doppa tårna. Ojojoj, här trodde man liksom att man skulle åka upp till Norrland och träffa ett gäng vikingar men näääääää då. Nä sitta på stranden och fisa är ju så mycket bättre ;)


7/8 - Det blev en sväng på Drakborgen med de tre små barnen och det var uppskattat :) När de hade fått rusa av sig lite där så tog vi en liten (och då menar jag liten) sväng på birsta. Jag köpte iaf en suuuuuuuperfin body till Oliver i ettårspresent (han hade redan fått lite annat också). Det hade varit skönt att få gå och shoppa nån gång utan barn också men då får vi nog vänta tills dom små är lika stora som Robin är nu. Typ Keep On Dreaming...känns som en evighet tills dess...


8/8 - Vi åkte till Furuviksparken och busade loss. Vi tittade på djur, åkte karuseller och badade. Allt var tipp topp tills Linnea blev stucken av ett bi. Lilla stumpan! :(  Efter ett tag så kom det så mycket bin så att vi gav upp och åkte hem lite tidigare än vad vi hade tänkt men det var det värt. Jobbiga flygande kryp med gadd slipper vi gärna.


9/8 - Mera bad! Denna gången blev det Kubenbadet som har tempererade pooler och det var ju inte så dumt. Massor med plask och lek :)


10/8 - Repris på gårdagen plus ett besök på Bite Line på kvällen :=)  Denna gången blev det dock inte den berömda pizzan med vitlöksköttbullar på. Jag delade en Hawaii med Jenny istället och den gick inte av för hackor den heller men nästa gång blir det nog min Amercian Way i alla fall. Den kommer nog alltid vara på första plats i mitt hjärta när det gäller pizza <3


11/8 - Då vädret inte lockade till bad så blev det Birsta igen en snabb sväng. Jag och Jenny släppte in de två busbanditerna i Ikeas bollhav (bra med incheckning och barnpassning i en timme) och sen hade vi bara Oliver med oss. Vi passade på att ta en fika och det var så skönt att få fika en stund i något som kanske skulle kunna beskrivas med "lugn och ro". Hehe. När vi "bara" hade lille Oliver att tänka på så blev det liiiite lättare :=) Efter fikastunden så åkte vi till ToysRus och Hannes fick välja en födelsedagspresent. Han fyller inte förräns i oktober men det är så dyrt att frakta grejjer och det är roligare om han får vara med och välja själv. Han valde ett set med Turtles-grejjer så man kan klä ut sig till en av ninjasköldpaddorna. Tydligen så är Turtles tillbaka igen så vi ska kolla igenom Robins prylar för jag tror han har lite sånna grejjer som Hannes kan få bättre användning för nu. 


12/8 - Vi tog oss in till stan så att Hannes fick visa skateparken som finns där och alla trix han kunde göra på sin kickbike. Coolt :)

Det blev ett besök på lekparken vid kulturhuset och vad som var tänkt att bli en lyxfika med frozen yoghurt blev en total flopp. Blä och usch. Ingen åt upp - inte ens barnen. Nä det stället på torget som serverar frozen yoghurt ska ni inte gå till. Finns säkert andra som är bättre, det vet jag ju inte men undvik iaf det. Kommer inte ihåg vad det heter tyvärr men det finns väl inte så många alternativ på Sundsvalls torg?


På kvällen tränade jag och Jenny på Sensia där hon tränar. Jag fick gästträna och det var superskönt att pumpa loss på bland annat crosstrainern. Jag ska försöka komma igång igen med besöken på gymmet. Det är trots allt värt smärtan i foten så jag ska försöka iaf.


13/8 - Hemfärd. Utan lång paus i Stockholm. Ja vi hade den vanliga standardpausen på femtio minuter som vi alltid har om tågen är i tid. Vi han slänga i oss en lunch och sen rusa till tåget. Vi klev på i sista minuten!

Vi klarade hela hemfärden utan åksjuka eller strul. Skönt!!


Nu längtar jag redan tills det är dax för nästa tripp till den underbart goa familjen i Sundsvall! Vet inte ännu när nästa resa kan bli av men vi får väl se hur hösten artar sig.


14/8 - Jag och Linnea hade en ledig dag så vi for till Osby Lekoseum med Annelie och Feliks. Det blev en bra dag! I bilen på vägen hem bestämde Linnea och Feliks att dom ska gifta sig med varandra för då får man barn med varandra. Mhm är det sååååå det funkar...?!? ;)


På kvällen blev jag stucken av en geting och fick spendera hela kvällen på akuten. Ja men det var ju precis vad jag hade lust med eller? Men har man inte medicin tillhands så får man skylla sig själv. Nu blev det en dyr medicin för jag fick betala en besöksavgift på 450:- för att kunna få 18 betapredtabletter plus nån annan tablett. Förvisso så fick jag med mig lite medicin hem som skulle räcka över helgen ifall det hände nått mera men sen måste jag hämta ut mera så att jag har hemma. Jag fick komma hem efter lite medicineing och observation så klockan var ca 23 när jag blev hämtad. Jobbig kväll...


Idag tog jag en rejäl och välbehövlig sovmorgon och det var skönt. Sen har jag jobbat 13-21 men nu måste jag nog gå å sova. Jag börjar jobba kl 07:00 i morgon. Bläää för tidiga mornar. Sov gott. Puss

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards