Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Heidi Månsson - 30 augusti 2014 12:48

Jag kan emellanåt bli så fruktansvärt trött och less på mig själv för att jag ibland är så lat och orkeslös och likgiltig inför sådana saker som borde vara viktiga för mig. Ja men ta till exempel en sådan sak som matlagning. Den delen av mig som vill vara duktig vinner sällan fajten för den late och bekväma delen av mig har övertaget. Jag vill gärna laga nyttig och bra mat varje måltid och jag vill ju servera mina barn nått som de vill äta och så vidare. Jag känner dock att jag har sällan ork och lust till den där matlagningen när det gäller vardagsmaten. Det ska gå fort, det ska vara billigt, det ska va nyttigt, det ska helst inte krocka med maten de redan har ätit i skolan, det ska gärna vara varierande osv. Mmmm jo just det. Och sen vaknade vi ur den drömmen.... Känn ingen press! Liksom. Man kommer hem från jobbet och ungarna kommer hem från dagis och skola. Man är helt slut och alla är mer eller mindre trötta och griniga. Då ska man genast ställa sig vid spisen och börja laga när blodsockret är nere på minus 50. Bara för å komma hem och inse att man har glömt ta fram nått ur frysen. Jippie! Det är då det blir köttbullar eller fiskpinnar. Igen.

Festmåltider är roligare. Mycket roligare. Då kan man laga nått lite mera spännande än husmanskost och stämningen är helt annorlunda. Det planeras på ett annat sätt och när man är ute i god tid kan det bli hur bra som helst. Idag ska jag laga lite god kvällsmat, lite festligare än vanligt och då är det kul :)  Planering pågår och detta kommer nog bli bra. Tack & lov för att det finns sidor som Tasteline så att man kan få lite inspiration.


Mitt i inspirationsjakten så bara råååååkade jag gå in på facebook också. Måste ju kika in där med för å kolla läget. Fick syn på en "affisch" som jag bara måste dela med mig av - den stämmer ju sååååå bra!


 



Och sedan hittade jag denna som också stämmer sjukt bra:

 

Nått att tänkta på va? 


Nä nu ska jag leta färdigt bland recepten och sedan proviantera. Trevlig lördag!! Kram <3






Av Heidi Månsson - 30 augusti 2014 10:03

God morgon. Tänk vad härligt det är att få vakna av att ett barn lägger sin arm runt en, pussar en på kinden och säger med mjuk och fin röst "-god morgon mamma". Så brukar inte min verklighet se ut men just idag så var det faktiskt precis så :)  I vanliga fall kan man ha ett minimonster som vräker sig över en allt mellan klockan 6 och 8 på morgonen, minimonstret kommer farande som en studsboll och tjoar och stimmar, vägrar ge sig tills man vaknat och klivit upp. Idag var klockan 09:48 och man fick ett lugnt och försiktigt uppvaknande. Bättre än så kan det ju knappt bli :=)


Jag såg en film här om kvällen som heter "Last song". Jag rekomenderar dig att se den om du inte redan har gjort det. Den var grymt bra! Den började som en Feel-good-rulle men sen vände allt och den blev sorglig och gick in på djupet. Tårarna sprutade åt alla håll och filmen lämnade avtryck hos mig som jag inte hade förväntat mig. Det är kul tycker jag när man blir överraskad av filmer. Jag satt och bläddrade runt på Netflix och hittade inget som jag ville se och så kom Last song fram och ja tänkte att ja ja jag ger den väl ett försök. Det ångrar jag inte. Man kanske skulle sitta och slumpa fram filmer fler gånger...


Nu ska jag nog gå och äta frukost. Hoppas att ni får en trevlig lördag. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards