Alla inlägg den 4 september 2014

Av Heidi Månsson - 4 september 2014 23:06

Denna dagen blev inte riktigt lika produktiv som gårdagen då jag hade en natt som inte var alltför rolig. Nä i natt kunde jag verkligen hålla mig för skratt. Jag drabbades av ett migrän-anfall som var ganska rejält. Jag mådde illa och hela sängen snurrade i flera flera timmar. Som tur är så smög dottern upp i morse när hon förstod att det inte var så bra med mamma och sedan hjälptes sonen och pappan åt så att morgonrutinerna ändå flöt på bra. Stackars pappan skulle ju sticka iväg "så-tidigt-som-möjligt" egentligen men han har som tur är ett rätt så flexibelt jobb så han tog hand om tösen och lämnade henne på dagis. Jag har nått svagt minne av att någon pratade med mig i morse men jag somnade om innan jag hade fattat vad som sades tror jag (om jag ens var vaken). Efter en stund när alla andra hade gått hemifrån så sa hunden att hon måste ut. Släpade mig upp och lyckades rasta hunden en snabbis. Gick och la mig igen och sen helt plötsligt så var klockan efter 12... Hoppsan. Dax att kliva upp. Migränen var som tur var helt borta men det brukar ju vara så att får jag bara i mig medicinen så blir jag inte av med migränen, jag måste ta medicinen och sedan sova bort allt. Mörkt, tyst och svalt rum är ett måste. Lyckan när jag vaknar och känner att all värk är borta är obeskrivlig!!


Jag har iaf hunnit med att fota en del kläder och lägga ut till försäljning så det är ju alltid något. En tjej som nappade på en annons bor visst relativt nära så hon kommer hit i morgon och ska kika på allt annat som jag har. Det har ju blivit en del efter tösen som bara växer och växer så nu har jag lite jobb att göra för hon har tre töser som alla har mindre strl än Linnea så jag ska gräva fram allt jag har så hon får chansen att kika på allt. Hoppas att hon köper mycket så slipper jag fota allt och hålla på att krångla med det. Funderar allvarligt på att försöka bli av med resten på nån loppis eller nått men det som är lite dyrare vill jag helst inte sälja så. Jag vill ju ändå försöka "klämma" ut några kronor på det jag kan. Pengarna går ju till det som sedan behöver köpas in till barnen så vi behöver ju dom där pengarna. En dag i taget, en kasse kläder där och en där så tillslut så är vi väl av med det :=)


Hittade en bild på FB som talar rätt bra för sig själv. Något att tänka på kanske?

 

Det påminner mig om när Linnea kommer med blommor som egentligen är ogräs och ger dom till oss som att det är det absolut dyrbaraste här i världen. Vi tar tacksamt emot dom och försöker visa den glädje som stunden kräver utan att överdriva åt nått håll :) En dag är hon så stor så att hon inte ser all den "skönhet" som hon ser nu när hon tittar på en ogräsblomma. Och vem är det egentligen som har bestämt att ogräs ska vara just ogräs? Om hon tycker att blomman är fin så kan den väl få vara det. Jag vill inte förstöra hennes tanke med att världen är en sådan vacker plats och att allt som växer är vackert. Hon kan väl få tycka det ett tag till. Tids nog blir hon vuxen och kommer "falla in i ledet" och springa i samma hamsterhjul som alla oss andra som redan har börjat springa i det.


Just nu ör det inte så mycket blommor som hon kommer med utan nu målas det väldigt mycket teckningar och familjen är rolig att rita. Här har hon gjort ett riktigt fint konstverk:

Enligt Linnea själv så ska det vara från vänster till höger: Linnea, storebror, storasyster, mamma (för hon har värst spretigt hår) och sen pappa. Härliga unge :)


Jag hittade lite bilder som jag tog förra helgen. Ungen fullständigt lyser av lycka när hon får gunga. När hon dessutom fick åka linbana och brorsan hjälpte henne så var det ännu mera lycka.

   

 


Nä nu är klockan mycket. Dax att gå och knoppa. Sov gott och jag hoppas att ni får en underbar fredag i morgon. Kram kram.


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards