Alla inlägg den 5 september 2014

Av Heidi Månsson - 5 september 2014 23:33

Jag vill se in i framtiden. Bara en liten bit. Jag vill ha svar på frågor som jag vet att jag inte kan få svar på just nu men vad tusan ska jag göra... Jag vill hålla många dörrar öppna samtidigt men det verkar lite som ett mission impossible så jag får nog snart bestämma mig. Ska jag plugga vidare eller ska jag inte? Jag måste snart söka in till de tre hopplöst jobbiga kurserna som jag måste läsa på Flexvux för att läsa upp mina gymnasiebetyg så att jag kan få behörighet för att läsa vidare sedan om jag vill. Läser jag inte dessa tre kurserna på Flexvux nu till våren så kommer jag inte komma in på det jag kanske vill läsa vidare till sen. Jag har några alternativ på vad jag eventuellt ska läsa vidare till sen så jag vet inte än hur jag ska göra. Om jag inte läser in dessa tre kurserna nu så kan jag ju inte läsa vidare om jag kommer vilja det nån gång i framtiden. Jag vill inte begränsa mig själv så. Men jag är INTE sugen på att läsa mera just nu. Jag vill jobba några år först tror jag. Men då står jag där om några år och ska börja om från början igen. Bläää. Varför varför varför gick jag inte färdigt gymnasiet där och då?!? Varför varför varför sumpade jag allt som jag kämpade för de två första åren?!? Varför varför varför insåg jag inte att ett komplett slutbetyg väger rätt tungt när man vill vidare?!? Jag har väl ca 1½ månad på mig att bestämma mig och isf söka in. Gaaaaaaaa! Kommer nog sluta med att jag söker och sen får jag se om jag kommer in eller ej. Kommer jag in och inte vill ha platsen sen så kan jag ju alltid avsäga mig den. Gillar inte att behöva ta beslut som kan komma att påverka resten av mitt och min familjs liv. Spåkula tack!


Går och lägger mig med förhoppningen av att vakna lite klokare i morgon. Hoppas att ni har haft en bra fredag och att ni får en ännu bättre lördag. Puss på er!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards