Alla inlägg den 23 september 2014

Av Heidi Månsson - 23 september 2014 22:52

Luften gick ur mig lite. Jag har suttit och stirrat på bloggen länge. Öppnat ett tomt blad och tänkt börja skriva men liksom inte hittat flytet. Inget kommer ut. Inget ville sättas på pränt. Loggade ut och väntade tills nästa dag. Samma sak igen. Så där har det hållt på men nu så är det precis som att jag har tagit ett djupt andetag och så kom luften (och lusten) tillbaka. Sen återstår att se om det blir nått vettigt av det hela men "here we go" så håll i hängslan :)


Idag gick jag ut till bilen i tshirt och munktröja som vanligt och skulle köra iväg. Klockan var ca 08:30. Vi bor i Skåne. Jag höll på att få en chock när jag kom ut och hade gått två steg och kände hur kallt det var. Jag höll på att få en ännu större chock då jag inser att det är frostfläckar i gräset och rutorna på bilen är vita... Jag fick banne mig skrapa rutorna på bilen idag!! Jag trodde inte det var sant... Till saken hör att jag väldigt nyligen har börjat ha en tröja på mig utanpå tshirten. Idag frös jag rejält trots munktröjan. Jag vred på värmen på max i bilen. Jag får nog inse att det är läge för att börja med jacka. NU är det höst på riktigt! I augusti när skolan började så växlade det från sommar till kall ruggig höst väldigt fort men sen kom sensommaren tillbaka rätt snabbt ändå och det har varit riktigt fint i september och så kom detta nu liksom. Pang bom bara! Ingen långsam övergående period utan nu kör vi kyla över en natt igen. Suck - blir inte klok på detta. Tur det finns kläder efter väder :=)


Bilen styrde mot stan där jag plockade upp Nettan och sen drog vi vidare till Väla i Helsingborg. Jag hade lite akut panik med att hitta kläder och då jag hade spenderat många timmar med att leta efter nått vettigt i Kristianstad men utan att hitta nått som jag ville ha så gav jag upp och styrde kosan mot mitt mecka. Och Väla levererade! Jag hittade både det ena och det andra och jag är riktigt nöjd! Jag såg dessutom många plagg som jag skulle vilja kika närmare på men som fick vänta då det inte fanns tid eller ork (eller pengar) till mer idag. Stackars Nettan fick agera packåsna/betjänt som hämtade andra storlekar/komma med smakråd/stå ut med mitt velande och sökande efter det jag ville ha och rent allmänt stå ut med mig en hel dag. Stackars stackars Nettan :o)

Idag skulle jag egentligen bara shoppa till mig själv men då jag skulle köpa skor på skopunkten så kunde ju Linnea få ett par då de ändå blev gratis. Jag kan väl säga som så att hon blev ju inte ledsen direkt... Spana in dessa:


 

Fina va? :)  Lyckan var ju total när jag såg dessa och när dottern blev glad för dom så var det ju ännu roligare :)


Tack Nettan för ditt sällskap idag! You made my day  .


Nu ska jag byta från datorhörnan till soffan. Måste titta på lite inspelade idolavsnitt. Puss & kram. Sov gott alla vänner. Ses.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards