Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Heidi Månsson - 4 oktober 2014 21:00

Hej tjolahopp. Just nu tror jag att jag skulle behöva en sandsäck och ett par boxarhandskar för jag är frustrerad och behöver ta ut det på nått. NU. Typ. Suck. Ibland har man inget tålamod alls och när saker och ting inte vill klaffa eller funka som jag vill så känner jag bara för att skrika rakt ut eller slå på nått. Känns som att slå/boxa på en sandsäck är det bästa alternativet när frustrationen vill rinna över. I´m I right? Nån som vill agera boxningspåse? Inte någon frivillig alls...? Nä nä - det ska jag komma ihåg den dagen ni behöver avreagera er... ;)


Igår kom Felicia hit och ska stanna i ca en vecka för första gången på länge och det känns grymt bra! Jag är så glad för detta så det kan ni inte förstå hur ni ens försöker!! Jag tycker att det är bra/roligt/trevligt/ osv ur många synpunkter att hon kanske kommer spendera lite mer tid med oss i denna delen av familjen igen men framförallt så tycker jag att det är jätteroligt för hennes och hennes lillasysters skull. Mycket av deras relation kommer ju byggas upp nu när Linnea är så pass stor så att hon inte "bara ligger på golvet och sprattlar som en bebis" utan är mer en egen människa som kan lyssna och förstå vad storasyrran säger. Nu kan dom två börja knyta syskonband som kan bli rejält starkt och bra. Jag tror att Linnea verkligen har saknat Felicia och tvärtom. Jag tror att det är nu som dom två verkligen börjar uppskatta varandra och ha nått ut av varandra. Det är rätt stor ålderskillnad på dom två och då tar det lite längre tid än när det är två som är små samtidigt och kan leka med varandra som små barn gör. Nu blir det en annan typ av relation som dom får. Jag ser iaf glädjen i bådas ögon när dom träffas och lillasyster ser såklart upp till storasyster. Syskonkärlek <3


Idag har vi varit på 4-årskalas. Barnens kusin Nils fyllde fyra år igår så idag var det kalajs med släktingarna :=) Lika trevligt som vanligt :o) Linnea var så fin i håret och det var storasyrran som hjälpte henne fixa håret. Det påminde lite om Elsa:s och Anna:s frisyrer i filmen Frost. Jag glömde fotografera själva frisyren men jag fick ett foto på hela ungen när hon var kalasklädd. Så här blev det:

Man ser som sagt inte frisyren så bra men det är en fläta som börjar uppe på hjässan och så har hon flätat in mer och mer hår ju längre ner hon kommer liksom. Superfint var det iaf och nästa gång som Felicia fixar syrrans hår så ska det fotas! :)

På tal om kalas så har Linnea nu bestämt sig för att hon ska ha     Halloween-kalas     för sina dagiskkompisar så vi har börjat kika på grejjer till kalaset nu. Linnea har köpt en utklädningsdräkt och grejjer till inbjudningskorten plus lite dekorationer. Mer ska införskaffas men vi tar lite här och lite där när vi springer på nått bra. Det är skönt att vara ute i god tid  . En kompis till Felicia är duktig på att fixa tårtor så vi har beställt en av henne. Det ska bli spännande att se hur den blir. Blir den bra så vet ju jag vem som kommer få fler beställningar utav oss :=))


Igår kväll tittade jag och Felicia på Idol och när Mollie sjöng så fick vi båda gåshud över heeeeeeela kroppen för att det var sååååååååååååå bra!! Shit vad hon är duktig! Jag tyckte att rätt person åkte ut men det finns några stycken som skramlar runt i bottenskiktet och några som ligger en bra bit över dom tycker jag. Mollie är en av mina favoriter men hon har konkurrans. Jag vet inte riktigt ännu vem jag tycker är bäst och ska vinna alltihopa - det får nog gå några veckor till så att man får se lite mera av dom. Idol har hållt på i 10 år nu och för min del får dom gärna fortsätta i minst 10 år till :)


Nä nu ska jag nog fortsätta pyssla på lite här hemma. Vi ses. Hoppas att ni får en trevlig fortsättning på lördagkvällen. Puss & kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards