Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Heidi Månsson - 11 oktober 2014 23:28

Woop woop. Min vadslagning med min allra bästa Jenny har gett resultat :)  Jag har gått ner 4 kilo!! Det kanske låter lite för er andra men med tanke på att det enda jag har gjort är att försöka tänka på vad som äts och utesluta vissa saker och skära ner på vissa saker så är det bra tycker jag. Jag har tagit ett litet steg mot förändring och vill inte stryka allt gott på en gång för då kraschar det - det har det gjort varenda gång innan när jag har försökt. Jag tar bort/minskar intaget av några saker åt gången så tror jag att det kommer hålla längre. Jag har ff inte kommit igång med träningen då jag har haft en envis förkylning som legat och lurat lääääänge och emellanåt så har den varit lite mer aggresiv, sen har den backat undan lite halvt så där och sen har den varit mera aggresiv igen. Det är knappt jag vågar säga detta för då bryter det väl ut igen men om inget har hänt innan måndag så tänkte jag sticka iväg och träna på kvällen. I morgon har jag delad tur så jag jobbar först 7-13 och sen 17-22 så i morgon blir det ingen träning. Måndag jobbar jag bara 8-13 så då kör vi! :=)


Jag och Felicia hyrde lite film och jag måste säga att jag lyckades rätt så bra.

"Reasonable Doubt" var sjuuuuuuuukt bra! Rekomenderas absolut!! :)) "That Akward Moment" var rolig och en feel good-rulle. Absolut sevärd. "Enemy" var mest skum. Den hade dessutom dåligt slut så nääää - skippa den. När vi lämnade tillbaka dessa så hyrde vi tre nya. Recenssion om dom kommer när den sista av de tre är sedd.


Jag och Fredrik såg första avsnittet av en av de nya tv-programmen för i höst, nämligen "Jagad av hundar". Fyyyyyy faaaaaaaaasiken vad jag hade skitit knäck många gånger om jag hade blivit tvungen att göra det där... Jag vet inte om ni har sett det men en liten kort beskrivning av programmet följer här:

Det började med tre killar som skulle gå runt i skogen och leta ledtrådar till nycklar. Dessa nycklar skulle gå till kistor med pengar i. När de hittat första nyckeln så skulle en av killarna (de fick själva välja vem av dom) ta sig till en inhängnad bana. Vid banan fanns det tre kistor, den första nyckeln gick till en kista med 25.000:-, den andra låg det 50.000:- i och den tredje 100.000:- i. Den första killen fick låsa upp första kistan och sen skulle hundarna släppas lösa och då skulle killen lyckas springa ifrån hundarna annars fick dom inte pengarna. Så fort en deltagare hade sprungit så var han liksom ute ur spelet så dom blev färre och färre kvar i skogen... Först var det ljust i skogen men det hände liksom massa läskiga saker hela tiden. Tillslut så blev det mörkt och tänk då att vara siste man kvar där ute... Det var massa BU!-moment hela tiden så vi hoppade till i soffan ett antal gånger. Riktigt jobbigt. Den förste killen lyckades springa ifrån hundarna och den andre med men den tredje lyckades inte och det var ju inte så konstigt för i takt med att pengasumman ökade så minskade försprånget som grabbarna hade till hundarna. Totalt var banan 100 meter och förste man hade 75 meter försprång till hundarna, den andre hade 50 meter och den siste 25 meter.

Programmet var inte så bra så att jag kommer se det fler gånger och det kändes lite överdrivet emellanåt men jag hade inte vågat delta i det där. Nej usch å fy!


Jag var förresten hos frisören igår. Både jag och Felicia blev klippta och jag passade även på att bleka mitt lite igen. Vi var hos en frisör som jag aldrig har gått till innan (Hårtåtten hette salongen) och Mikaela som var den frisören som tog hand om oss denna gången ska gärna få ta hand om mitt hår fler gånger. Jag blev supernöjd! :=) Det var dessutom nice price för dom hade en kampanj så det var klippning för 290:- istället för 360:- och sedan fanns det massor med paketpriser för olika behandlingar. Synd bara att när man vill ha kort hår så växer det ut så grymt snabbt så det blir dyrt att hålla efter det så ofta som man vill. Mellan klippningarna så ser jag fördjävlig ut men det får va så. Tänk å va kille å bara kunna gå in på toa och ta hårklippningsmaskinen och raka av allt. Bara välja hur många millimeter man ska ha. Smidigt. Ja visst - det finns tjejer som kan göra så med men det är ju inte så hemst många som passar i den typen av frisyrer. Jag vet att jag inte passar i det iaf så jag ska nog låta bli. Billigt blir det dock. Jag håller mig till frisörsalongerna dock :)


Nä nu ska jag nog bara slösurfa lite och sen försöka lägga mig i vettig tid. Börjar ändå jobba tidigt i morgon så det vore ju bra om jag fick lite mera än två-tre timmar sömn som det blir ibland.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards