Direktlänk till inlägg 24 oktober 2014

Min dag.

Av Heidi Månsson - 24 oktober 2014 23:40

Dagar då man börjar jobba på eftermiddan/kvällen tycker jag egentligen inte om för det blir oftast inte nått vettigt gjort innan jobbet och idag var verkligen en sådan dag. Jag kom ändå upp ur sängen rätt tidigt tack vare den morgonpigga lilla flickan som råkar heta Linnea :) Hon väckte så glatt sin mamma och förkunnade att nu är det minsann dax att kliva upp och möta dagen! Jag ville helst bara dra täcket över huvudet och inte kliva upp ur sängen alls idag av några olika anledningar som vi kan komma till sen. Linnea struntade dock helt i vad jag ville och var så brutalt egoistisk som bara små barn kan vara när de vill någonting. Det är väl inte för inte som jag har så många smeknamn på henne och ett av dom är ju mini-ninjan ;) Linnea fick så klart sin vilja igenom för jag insåg ju att fajten var förlorad och lite hum om när det är dax att lägga ner har man ju. Vem kan vinna över en Tiger-skuttande heffaklump med viftande ögonfransar och honungslen röst när den rösten säger: "-snääääälla mammaaaaaaa, vi kan väl gå upp nu?". När det inte funkar så tar hon i med den bestämda rösten och säger: "-pappa sa att vi skulle kliva upp nu!". Sen kittlar hon mig samtidigt som hon klättrar på mig. Bekvämt att ligga kvar? Näpp. Så nu vet ni hur jag har det på mornarna... :=)


Jag hade ont i typ hela kroppen idag och var rastlös samtidigt som jag inte orkade nått. Knäna gjorde vansinnigt ont och jag frös. Jag drog på mig varma kläder men gick ändå runt här hemma och frös. Det kändes som att jag var på väg att bli sjuk fast samtidigt kände jag mig inte sjuk utan bara trött och frusen. Tyckte att jag hade sovit bra inatt men somnade ändå till så fort jag satte mig ner typ. Tog lite värktabletter och så men det blev inte bättre. Insåg att jag bara hade ett alternativ - att sova lite till. När mannen kom hem igen efter några timmar iväg på ärenden så gick jag och la mig. Sov några timmar och sen var det lite bättre när jag så småningom kom upp ur sängen. Började jobba klockan 16 och har jobbat till 22 och har under den tiden inte haft så ont i kroppen eller känt mig hängig som jag gjorde innan idag.


Jag är övertygad om att min värk i kroppen och att jag har mått dåligt både fysiskt och psykiskt idag hänger ihop med att det är den 24/10. Robins pappa Anders skulle ha fyllt 40 år idag. Det är en tung dag och speciellt därför att jag tycker att det är så orättvist att inte Robin fick ha sin pappa kvar. Jag tror att han sitter där uppe i himlen och tittar ner på sin son och känner en enorm stolthet för att han har blivit en så fin kille på alla sätt och vis! Jag tror även att Anders tänker på alla nära och kära och att han kan känna den kärlek och värme som vi sänder till honom.

Anders - du är saknad av många! Du är älskad av många! Hoppas att du vet det.


Jag har "pratat" lite med Lena på facebookchatten idag och det känns så ledsamt att hon är så långt bort och att hon inte har någon familjemedlem nära som hon kan krama om när dom tunga dagarna kommer. Visst - hon har många goda vänner där nere i Luxemburg och det är en god tröst men ibland vill man ha familjen nära.

Jag har även "pratat" lite med mina underbara vänner Jenny & Mogge idag och dom saknar ju också sin vän enormt mycket så klart. Dom har som tur är varandra och kan söka tröst hos varann tunga dagar som dessa. Det är liksom det där att man har någon att dela sorgen med, någon som gått/går igenom precis samma sak, någon som saknar samma person, någon som förstår vad man tänker på och någon som delar samma minnen. Det är något magiskt med det. Så är det bara!


Höstlovet har börjat för barnen idag men tyvärr blir Linnea inte ledig så mycket nästa vecka för jag jobbar rätt mycket och Fredrik ska jobba och plugga. De stora barnen kan iaf passa på att softa och samla ny energi så att de orkar hålla ut tills jullovet börjar. Det går fort för idag är det ju exakt två månader kvar till julafton :)


Klockan är mycket och jag ska upp tidigt i morgon. Det är jobbehelg och bara till att gilla läget. Hoppas att ni får en bra helg! Kram och god natt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards