Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av Heidi Månsson - 28 oktober 2014 20:53

Det kanske skulle bli bättre om jag dunkade huvudet i väggen...många gånger...hårt... Inte f*n kan det bli sämre än nu i alla fall. Hur dj**la dum får man vara. Suck! Jag framkallade ett ganska stort antal bilder på ett ställe som har en sån där maskin där man får bilderna på en timme. Jag hade bråttom och var otålig och tänkte att jag framkallar resten sen via nätet som jag brukar göra men dessa bilderna ville jag ha ut nu så jag kunde börja scrappa och sätta in i mina vanliga album. Det skulle jag inte ha gjort... Åtminstonde inte utan att vid uthämtningen av bilderna kolla så att allt var okej. Jag är ju så jäkla godtrogen ibland så jag tänkte väl bara att det där blir bra. Kom hem och så kikade jag nu och det var inte många bilder som var nått att ha. Bilderna är över lag väldigt mörka och på några foton så är vissa delar av motivet borta som tex toppen av ett huvud eller nått. Jag är verkligen INTE nöjd. Fotolabb på Väla tänker jag inte använda mig av igen! Jag vet inte hur jag ska göra nu för det är ju en bit att köra dit och jag har inte lust och ork att åka tillbaka dit. Kanske skulle ringa och prata med dom och se om man kan reklamera per post på nått sätt. Åååååå vad less jag blir! Less på mig själv. Less på företag som inte är seriösa. Less på att jag fortfarande inte har några bilder att scrappa med. Suck suck och dubbelsuck!


Har jag nämnt att det är lite synd om mig också? Jag har fått en inflammation i vänster axel som gör så grymt ont så jag knaprar ännu mera piller än jag gjorde förut. Jag är sjukskriven en vecka från jobbet också och det känns lite kluvet. På ett sätt är det ju skönt att vara sjukskriven nu och få vila upp sig lite innan det blir för allvarligt med axeln så att det kanske inte vill läka. Å andra sidan så vill jag ju inte vara borta från jobbet och ha ännu mera frånvaro och ställa till det för kollegor som måste sätta in någon osv. Jag måste ju dock sätta min hälsa i centrum i sådana här lägen och vem tackar mig för att jag sliter ut min axel så att jag sen inte kan fortsätta jobba inom vården alls? Ingen vad jag vet. Nej några dagars vila för min axel kanske gör underverk. Håll tummarna! :)


Jag har börjat köpa lite grejjer till Linneas adventskalender och jag tror att jag fick fatt i det mesta som behövs idag faktiskt. Jag har hittat en superrolig ide´ som jag absolut ska härma. Både roligt pyssel med att göra i ordning den och en bra ide´ på återvinning :)  Me like! Fortsättning följer, bilder kommer när allt är klart :o)


Det blev även lite julklappshandlande idag faktiskt. Stötte på nån grejj som jag inte kunde låta bli att köpa för det blev riktiga fullträffar. Vill ju till Gekås egentligen och vi har ju lite planer på det där med julklappsshopping men det som jag köpte idag brukar jag inte springa på där så det vågar jag inte chansa på att det finns nu heller. Ibland får man slå till direkt och inte vela så mycket, hehe.


Nä nu har jag annat för mig än att sitta här och uggla ;) Vi ses!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards