Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Heidi Månsson - 31 oktober 2014 21:44

Nä det blev inte som det var planerat denna gången heller. Det är Halloween och vi var bortbjudna på middag hos goda vänner men det sket sig. Linnea är förkyld och Fredrik började också snora. En av familjemedlemmarna i den andra familjen mår också lite si och så. Förmodligen bär hon på något men det vill inte riktigt bryta ut men hon är inte riktigt hundra procent tipp topp heller. Kändes dumt att blanda runt bland våra baciller då så vi fick skjuta på det hela och försöka hitta en annan helg. Inte det lättaste med tanke på att jag jobbar typ varannan helg och de helger som inte är jobbhelger så har vi ofta nått annat bokat och så ska dom kunna också på dom få helger som finns kvar att välja på innan jul och nyår typ. Hmmm...fram med kalendern för 2015 känns det som, hehe.


Anna och jag hade även bestämt att vi skulle följa med barnen på en runda "bus eller godis" om det var någon som ville gå på det. Linnea såg fram emot detta väldigt mycket för det här med Halloween har blivit en stor grejj för henne (vet faktiskt inte varför för vi bryr oss inte speciellt mycket om det). Det får väl bli nästa år. 


I år har jag iaf köpt en pumpa. Den inhandlades idag. Den skulle stå på trappan utkarvad och klar tills idag hade Linnea bestämt. Den står på köksbordet. Ofärdig. Inte ens påbörjad. Hejja hejja. Den kommer väl vara färdig lagom till julafton eller nått med tanke på hur snabbt det går för oss ibland med fenomenet "från tanke till handling"... Det är ett under att jag lyckas få i ordning julgranen innan påsk typ. Men nu känner jag att jag inte ska säga förmycket om det där med julen. Det känns olustigt och det känns som att det kommer hända nått negativt så att jag inte blir färdig i tid med den biten om jag skryter för mycket nu ;)


I morgon har en av Linneas dagiskompisar kalas och vi får se hur statusen är på Linnea. Hon är lite snorig men pigg i övrigt. Ingen feber. Lite röd i halsen men inget allvarligt. Jag har pratat med föräldrarna och de godkände absolut att Linnea kom dit så länge hon var feberfri, pigg och ville/orkar gå på kalaset. Jag känner mig väldigt osäker på hur vi ska göra. Synd att missa ett kalas och jag tror inte att hon smittar någon mer än risken att bli smittad på mataffären eller på bussen eller på dagis osv men man vill ju inte vara den bidragande orsaken till att nån annan blir sjuk. Men ska hon stanna hemma för minsta lilla näsan rinner så har vi problem för då hade hon varit hemma sedan höstterminen började typ. Vi får se hur hon mår i morgon.


Jag och Jennie (vän/kollega) ska ta oss till Camillas grav i morgon för att sätta dit ett ljus. Jag ska ta med mig ett till ljus och sätta i minneslunden tänkte jag. Usch - det är en sån där jobbig grejj att åka till kyrkogården men det är ju en del av sorgearbetet och det känns lite bättre efteråt. Man får väl göra vad man kan för att hedra de som har gått bort och speciellt de som gick alldeles för tidigt. 

 


Jag ser ju helt klart mera fram emot kvällen i morgon. En kompis fyller år på söndag så hon ska firas i morgon och då blir det bio :) Vi är tre tjejer som ska dra till Kristianstad för att käka och gå på bio. Gissa vad? Det är en skräckis... Vi är tre tjejer. Som hatar skräckisar. Det är sent. Det är mörkt. Å även om det är fel dag att skrämmas på så kommer det sääääääkerligen vara någon som känner för å djävlas lite. Åååå varför varför varför har jag gett mig in på det här?? Gaaaaah!! Nettan - kan vi byta film nu? Hehe. :)


Jag hoppas att ni får ha en bra helg. Kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards